Ғылыми зерттеу әдістері
Сипаттама: Пән ғылыми экспериментті ұйымдастыру мен жоспарлаудың оңтайлы құрылымының негіздері, ғылыми және ғылыми-техникалық қызметті басқару және ұйымдастыру, зерттеу нәтижелерін ұсыну және талқылау және осыған қажетті барлық құжаттарды дайындау туралы білімді қалыптастырады. Курс классификациясымен, ғылыми зерттеулердің негізгі түрлерімен, Қазақстан Республикасындағы ғылымды дамытудың басым ғылыми бағыттарымен және ғылыми еңбектердің (рефераттар, баяндамалар, тезистер, мақалалар, патенттік өтінімдер, диссертациялар) құрылымымен танысуды қамтиды. Курсты оқудың нәтижесі ғылыми зерттеудің негізгі ұғымдары мен анықтамаларын меңгеру, сенімді ғылыми-техникалық ақпаратты іздеу және шолу дағдыларын меңгеру, зерттеу әдісін таңдау және оның нәтижелерін қазіргі заманғы компьютерлік және техникалық құралдарды пайдалана отырып ұсыну болуы тиіс. ақпараттық-коммуникациялық технологиялар.
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Жүйелік талдау
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 15 |
Практикалық жұмыстар | 30 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 75 |
СӨЖ | 30 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | ауызша емтихан |
Компонент: ЖОО компоненті
Цикл: Базалық пәндер
Мақсат
- докторанттарды ғылыми шығармашылықтың жалпы әдіснамасымен таныстыру, ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру және жоспарлау туралы түсінік беру, ғылымның жалпы заңдылықтары мен өзіндік ғылыми жұмыс жасау дағдылары туралы негізгі түсініктер беру.
Міндет
- докторанттарды негізгі даму кезеңдерімен және ғылым эволюциясындағы парадигманың ауысуымен таныстыру; тиісті білім саласының ғылыми мектептері, олардың теориялық және практикалық әзірлемелері туралы; тиісті саладағы әлемдік және қазақстандық ғылымның ғылыми тұжырымдамалары туралы;
- докторанттарда ғылыми зерттеулердің күрделі процесін өз бетінше жоспарлау, дамыту, енгізу және түзету қабілетін дамыту; әр түрлі ақпарат көздерінен алынған ақпаратты талдау және өңдеу;
- ғылыми әзірлемелерді практикалық қызметке енгізу дағдыларын қалыптастыру; заманауи теориялар мен талдау әдістеріне негізделген дербес ғылыми зерттеулер жүргізу.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- ғылымды ұйымдастырудың, ғылыми және ғылыми-техникалық қызметті басқарудың және ұйымдастырудың оңтайлы құрылымы туралы;
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- зерттеудің негізгі кезеңдерін жоспарлау;
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- ғылымометриялық мәліметтер базасының ақпаратын талдау (соның ішінде ғылыми журналдың немесе автордың көрсеткіштерін іздеу, әдебиеттерді іздеу және ақпараттық айдарлар немесе кілт сөздер бойынша патенттік іздеу және т. б.)
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- зерттеу нәтижелерін ұсыну;
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- ғылыми зерттеудің негізгі әдістері, олардың жіктелуі және тиімділік көрсеткіштері, сондай-ақ зерттеуді жоспарлау және зерттеу ұсыныстарын жазу үшін оның жоспарлау әдістері туралы білімді қолдана білу;
- ғылымометриялық мәліметтер базасымен жұмыс істеу және ақпарат табу, әдеби және патенттік іздеу жүргізу, жазбалар жазу және әдебиетке шолу жазу қабілеті;
- компьютерлік технологиялар мен АКТ көмегімен зерттеуді жоспарлаудың және оның нәтижелерін ұсынудың практикалық дағдылары.
Оқыту әдістері
Зерттеу технологиясы
Оқу-зерттеу қызметінің технологиясы
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Ғылым және оның қоғам дамуындағы рөлі
- Ғылыми зерттеулер және оның кезеңдері
- Ғылыми-зерттеу жұмысының бағытын таңдау және жоспарлау
- Ғылыми ақпарат: іздеу, жинақтау және өңдеу
- Патенттік зерттеу
- Ғылыми зерттеулерді жүзеге асыру және олардың тиімділігі
- Зерттеу жұмысына қойылатын жалпы талаптар
- Ғылыми жұмыстарды жазуға, ресімдеуге және қорғауға қойылатын негізгі талаптар
Негізгі әдебиет
- 1. Alontseva D.L. Research organization and planning. Lecture notes. Tutorial for undergraduates specializing in "Automation and Control" and "Instrument Engineering"/ D.L. Alontseva. - EKTU, Ust-Kamenogorsk, 2022. - 100 p. ISBN 978-601-208-723-9.
- 2.Goundar S. Research Methodology and Research Method. Chapter 3. In book: Cloud Computing, Victoria University: Wellington, New Zealand, 2012, 43 pages. https://www.researchgate.net/project/Cloud-Computing-230
- 3.Mishra S. B., Alok S. Handbook of Research Methodology A Compendium for Scholars & Researchers (Based on revised syllabus of research methodology of various universities) EDUCREATION PUBLISHING, New Delhi, India, 2017, 28 pages. ISBN: 978-1-5457-0340-3
- 4. Caplan N.A. Asking the right questions: Demystifying writing assignments across the disciplines, Journal of English for Academic Purposes 41, 2019, 100776. Elsevier Ltd. https://doi.org/10.1016/j.jeap.2019.100776
Қосымша әдебиеттер
- Pandey P., Pandey M. M. Research Methodology: Tools and Techniques, Bridge Center, Romania, European Union, 2015, 118 p. ISBN 978-606-93502-7-0
- Kumar R. Research Methodology. A step-by-step guide for beginners. The third edition C&M Digitals (P) Ltd, Chennai, India, 2011, 366p. ISBN 978-1-84920-300-5