Educational program

More details
Code – Speciality

6B07106 - Technological Machinery and Equipment

The aim of the educational program

To provide students with high-quality education focused on mining and metallurgical enterprises, including knowledge, skills and practical skills in the design, manufacture and operation of mining machines and equipment

Graduate model
Graduate qualification Professional sphere:

Эксплуатация, проектирование, конструирование, и производство горных машин и оборудований
The object of professional occupation:

Коммерческие и некоммерческие организации и объеденения, требующие профессиональные знания в области горных машин и оборудования: шахты, рудники, карьеры, предприятия городского подземного строительства, обогатительные фабрики, машиностроительные и ремонтно-механические предприятия, проектно-конструкторские и научно-исследовательские организации
Types of professional occupation:

Конструирование, проектирование, изготовление, исследование, испытание, техническое обслуживание, ремонт горных машин и оборудований
Functions of professional occupation:

1. Начальник отдела:
1.1. Стратегическое управление и руководство работой структурного подразделения предприятия
1.2. Организация и контроль результатов деятельности структурного подразделения предприятия
2. Инженер-конструктор:
2.1. Конструирование и проектирование горных машин и оборудований
2.2. Конструирование и проектирование технологического оборудования для производства, технического обслуживания и ремонта горных машин и оборудований
3. Инженер-технолог:
3.1. Разработка технологических процессов производства горных машин и оборудований
3.2. Подготовка, запуск, наладка и управление технологическими процессами производства горных машин и оборудований
4. Инженер по эксплуатации и ремонту горных машин и оборудований:
4.1. Управление процессами эксплуатации и ремонта горных машин и оборудований предприятия
4.2. Управление парком машин и оборудований предприятия
5. Механик:
5.1. Обеспечение исправного состояния горных машин и оборудований
5.2. Обеспечение исправного состояния технологического оборудования для производства, технического обслуживания и ремонта горных машин и оборудований
5.3. Контроль за расходом материально-технических ресурсов
Graduate competences map
Formed core competencies Program outcome
1. Evaluate different situations based on a holistic systemic scientific worldview Analyze information of philosophical and historical content, methods of discussion and controversy
Express a thought, reasonably defend one’s own opinion on issues of social significance
2. Carry out cultural and verbal communication using modern communication tools and technologies Demonstrate proficiency in written, oral, and non-verbal communication
Search and process information using ICT
3. Define a person in a social environment and focus on a healthy lifestyle Express knowledge of holistic personality in economic and legal environment
Apply methods of ensuring the safety of social systems in order to preserve, develop and effectively function of an individual, society and the state
4. Ability to design mechanical systems Analyze processes and identify patterns
Evaluate the properties of structural materials and technological methods for their transformation, taking into account labor safety
Apply the skills and abilities of engineering graphics when creating machines
5. Understand and evaluate the effectiveness of technical systems in technological machines Understand the principle of operation of electrical systems of technological machines and equipment, process automation with the participation of these machines
Evaluate the efficiency of technological machines and equipment
6. Design, manufacture and operate technological machines and equipment, create the infrastructure of the technological machines industry Ability to design technological machines and equipment
Ability to produce technological machines and equipment and ensure their operation
Evaluate the effectiveness of the use of operating materials for technological machines and equipment
Modular Curriculum
Secondary disciplines Base disciplines Profiling disciplines