Сәулеттік композиция

Борисова Татьяна Михайловна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Тәртіп білім алушыларда композициядағы белгілі бір заңдылықтар негізінде жекелеген жазықтық, көлемдік және кеңістіктік объектілерді ұйымдастыру бойынша білім мен дағдыларды қалыптастыруға, сондай-ақ сәулет-кеңістіктік үйлестіру тәсілдері мен құралдарын (ырғақ, метр, нюанс, контраст, "алтын қатынас" және т.б.) зерделеуге және практикалық қолдануға бағытталған.

Кредиттер саны: 5

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер
Практикалық жұмыстар 45
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 75
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны Шығармашылық емтихан (композициялық тапсырманы орындау)

Компонент: Таңдау бойынша компонент

Цикл: Базалық пәндер

Мақсат
  • «Сәулет композициясы» курсының мақсаты – сәулеттік композицияны құрудың негізгі заңдылықтарын оқып үйрену және осы білімді кәсіби мәселелерді шешуде қолдану.
Міндет
  • - көлемдік-кеңістіктік формаларды құрудың негізгі заңдарын игеру; - бірқатар практикалық тапсырмаларды орындау барысында қалыптастыру дағдыларын игеру - сәулет ескерткіштері мысалдарындағы композициялық заңдылықтарды зерттеу - сәулеттік жобалауда формаларды құрудың практикалық дағдыларын қолдану
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • 1. Білу және түсіну негізгі заңдарын формасының конституциялық заңдарын, құру ұйымдастыру және көлемдік-кеңістіктік құрылым.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • 1. Сәулет-қала құрылысы ортасы объектілерін жобалауда композициялық форманың құрылысы туралы білімді қолдану.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • 1. Сәулет нысанының композициялық қасиеттеріне сыни ескертулер мен кәсіби баға беру.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • 1. Композициялық талдау әдісін қолдана отырып, сәулет нысандарын зерттеудегі, композиция заңдылықтарын білу негізінде объектілерді жобалаудағы қабілеттер.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • 1. Сәулет-кеңістік құрылымдары мен сәулет-қала құрылысы ансамбльдерінің композициялық талдауын өз бетінше жүргізу қабілеті.
Оқыту әдістері

Оқу сабақтарын өткізу кезінде мынадай білім беру технологияларын пайдалану көзделеді:: –оқытудың арнайы белсенді түрлерін қолдану-әңгімелесу, иллюстрациялар(слайдтар) мен көрнекі құралдарды көрсету және талқылау, мимен ойлау (нұсқалық шешімдерді әзірлеу); - берілген шарттары бар әр түрлі жағдайлардың даму сценарийлерін құру; - оқу үрдісінде студенттердің өзіндік зерттеуі; - оқу міндеттерін шешу.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Практикалық жұмыс 1. Үш өлшемді формалардың негізгі объективті қасиеттері. 0-100
Практикалық жұмыс 2. Симметрия-ассиметрия.
Практикалық жұмыс 3. Ритм және метр.
2  рейтинг Практикалық жұмыс 4. Пропорциялар. 0-100
Практикалық жұмыс 5. Ашық кеңістікті ұйымдастыру.
Практикалық жұмыс 6. Кеңістікті ұйымдастыру.
Практикалық жұмыс 7. Тектоника.
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
практикалық жұмыстар 1.Жұмыстағы (композицияда/макетте) Үйлесімділік.Компози-цияның/макеттың жеке элементтері бір-бірімен органикалық түрде үйлеседі. 2.Жұмыста қолданылатын әдістердің әртүрлілігі тұтас композицияны құрайды. 3.Жұмыстың көркемдік бейнесі(композиция/макет)бар және айқын көрінеді 5.Жұмыс (композицияда/макетте) қажетті құралдар мен материалдарды пайдалана отырып, жоғары деңгейде, сапалы орындалды. 1. Жеке элементтер бір-бірімен үйлеседі, жалпы үйлесімділікті аздап бұзатын элементтер бар. 2.Жұмыста қалыптау әдістері толық көлемде қолданылмайды, бірақ композицияның тұтастығы қалыптасады. 3.Көркем образ бар, бірақ жеткілікті түрде айқын емес. 5.Жұмыс (композиция/макет) қажетті құралдар мен материалдарды қолдана отырып жақсы орындалды. 1.Композицияның/макеттың жеке элементтері бір-бірімен органикалық түрде үйлеспейді, композицияның/орналасудың жалпы үйлесімділігі аздап бұзылады. 2.Жұмыста қалыптау әдістері толық қолданылмайды, композицияның тұтастығы аздап бұзылады. 3. Көркем образ жоқ, бірақ эстетика элементтері бар, бұл жұмыстың жалпы қабылдауына айтарлықтай зиян тигізбейді. 5.Жұмыс сапасы (композиция/макет) қанағаттанарлық. 1.Композицияда/ макетіңде үйлесімділіктің болмауы. Композицияның/орналасудың жеке элементтері бір-біріне сәйкес келмейді. 2.Жұмыста оқытылатын қалыптау әдістері қолданылмайды . 3.Көркем образ жоқ,жұмыста эстетика жоқ, бұл жұмыстың жалпы қабылдауына үлкен зиян келтіреді. 5.Орындалған жұмыстың (композицияның/макеттің) сапасы тәртіп талаптарына сәйкес келмейді .
емтихан Жұмыс регламент бойынша дербес орындалды. Жұмыста форманың қалыптасуы, көлемдік-кеңістіктік композицияны құру және ұйымдастыру заңдылықтары туралы Білім толық көрсетіледі .Орындалған жұмыстың сапасы жоғары деңгейде,жұмыс эстетикалық тартымды, үйлесімді, қойылған міндетке толық жауап береді. Жұмыс регламент бойынша дербес орындалды. Жұмыста қалыптасу, көлемдік-кеңістіктік композицияны құру және ұйымдастыру заңдылықтары туралы білім көрсетіледі,жұмыстың жалпы шешіміне әсер етпейтін кішігірім қателіктер болуы мүмкін. .Орындалған жұмыстың сапасы жақсы, жұмыс эстетикалық,үйлесімді, өз мәні бойынша тапсырмаға жауап береді. Жұмыс регламент бойынша өздігінен орындалады, мүмкін жұмыс аяқталмаған түрге ие, бірақ тапсырманың шешімін көрсетеді. Жұмыста қалыптасу туралы білім, көлемдік-кеңістіктік композицияны құру және ұйымдастыру заңдылықтары, жұмыстың жалпы шешіміне әсер ететін қателіктер болуы мүмкін. Орындалған жұмыстың сапасы қанағаттанарлық, өз мәні бойынша қойылған міндетке жауап береді. Жұмыс өз бетінше орындалмады, регламент бұзылды. Жұмыста қалыптасу, көлемдік-кеңістіктік композицияны құру және ұйымдастыру заңдылықтары туралы білім көрсетілмейді, шешімде елеулі қателіктер болуы мүмкін. .Орындалған жұмыстың сапасы қанағаттанарлықсыз, жұмыс эстетикалық емес, үйлесімді емес, өз мәні бойынша тапсырмаға жауап бермейді.
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Практикалық сабақтардың тақырыптары
  • Көлемдік-кеңістіктік формалардың негізгі объективті қасиеттері
  • композицияның үш түрі
  • Симметрия-асимметрия
  • симметрия түрлері
  • Симметрияның бір түрін қолдана отырып, фронтальды композицияның макетін орындау
  • ырғақ және метр
  • ырғақ және метр
  • Пропорциялар
  • Пропорциялар көлемді композицияның макетін орындау
  • ашық кеңістікті ұйымдастыру
  • ашық кеңістікті ұйымдастыру
  • ашық кеңістікті ұйымдастыру
Негізгі әдебиет
  • 1 Александр Степанов, Михаил Туркус. Сәулет өнеріндегі көлемді-кеңістіктік композиция. Баспагер: Architecture-S, 2012 ж. 2. Потаев, Г.А. Сәулет және қала құрылысындағы композиция [Электрондық ресурс]: Оқу құралы / Потаев Г.А. - М .: Форум, SIC INFRAM, 2015. - 304 б. – Қатынас режимі: http://znanium.com/catalog/product/478698. - 3. Бейнелеу өнеріндегі пішіндеу теориясы: оқу құралы / В.Г. Власов. - Санкт-Петербург: Санкт-Петербург баспасы. Университет, 2017. - 264 б. [Электрондық ресурс]. — Қол жеткізу режимі: http://www. http://znanium.com/bookread2. php?book=1001460.htm
Қосымша әдебиеттер
  • 4. Г.Л. Леденева Архитектуралық композиция теориясы. ТТТУ, 2010 ж. 5. Н.А.Рочегова, Е.В.Барчугова. Сәулет композициясының негіздері. Виртуалды модельдеу курсы. Баспагері: Академия, 2010 ж. 6. А Степанов, В.Малыгин, Г.Иванов және т.б.Көлемді-кеңістіктік композиция: М, «Архитектура-С» 2004 ж. 7. Курило Л.В., Смирнова Е.В. Архитектуралық стильдердің тарихы: Оқу құралы Ресей халықаралық туризм академиясы, 2011 http://www.iprbookshop.ru/14281.html 8. Иконников А., Степанов Г., «Сәулет композициясының негіздері». - М: Өнер, 1981 ж. 9 .. Арауджо I. «Композиция негіздері». - М.: Жоғары мектеп, 1982 ж. 10. Ю.С. Лебедев сәулет бионикасы. Стройиздат, М., 1990. -269с. [Электрондық ресурс]. - Қол жеткізу режимі: http://books.totalarch.com/architectural_bionics