Сәулеттік жобалау VII
Сипаттама: Көпқабатты тұрғын үйлердің функционалдық-жоспарлау құрылымы мен көлемдік-кеңістіктік құрамының ерекшеліктері, ұсақ торлы құрылым ретінде, элементтердің модульділігі мен қайталануын ескере отырып, олардың архитектуралық-көркемдік бейнесі қарастырылады. Көлденең және тік коммуникациялардың шешімдері. Пәтер түрлері. Көп қабатты үй-кешендерді жобалауға қойылатын санитарлық - гигиеналық және өртке қарсы талаптар.
Кредиттер саны: 5
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | |
Практикалық жұмыстар | 45 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 75 |
курстық жоба | |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | Графикалық Клаузура түріндегі шығармашылық емтихан |
Компонент: ЖОО компоненті
Цикл: Кәсіптік пәндер
Мақсат
- құрылыс салудың қала құрылысы талаптарына сәйкес келетін және отбасылардың әлеуметтік-демографиялық құрамына сәйкес тұрудың жайлылығын қамтамасыз етуге қабілетті, қызмет көрсететін көп қабатты тұрғын үйдің көлемдік-жоспарлау, функционалдық және көркемдік-мәнерлі құрылымын құру әдістемесі мен процесін игеру.
Міндет
- қызмет көрсететін көппәтерлі тұрғын үйдің әлеуметтік-функционалдық бағдарламасын әзірлеу
- пәтерлердің қажетті жиынтығын ескере отырып және құрылыс нормаларына сәйкес тұрғын үйдің көлемдік-жоспарлау құрылымын әзірлеу
- тұрғындардың қажеттіліктеріне сәйкес "ашық" немесе "жабық" типті ескере отырып, қоғамдық қызмет көрсетудің функционалдық құрылымын ұсыну
- қызмет көрсететін көп қабатты тұрғын үйдің архитектуралық-типологиялық бейнесін жасау
- қала құрылысы талаптарын ескере отырып және қажетті функционалдық аймақтарға сәйкес үй маңындағы аумақты ұйымдастыру
- бөлмелер саны бойынша әртүрлі пәтерлердің орналасу нұсқаларын әзірлеу
- өнеркәсіптік құрылымдарды және ғимарат салу технологиясын пайдалануды ескере отырып, құрылымдық жүйені таңдаңыз
- сызбаларды жобалау ережелеріне сәйкес жобаны графикалық түрде жасаңыз
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- тұрғын үй және қоғамдық функцияның өзара әрекеттесу және саралау ерекшеліктерін түсіндіру
- көп қабатты тұрғын үйлердің типологиялық ерекшеліктері мен қалыптасу ерекшеліктерін түсіндіру;
- қызмет көрсететін көп қабатты тұрғын үйлерді жобалаудағы заманауи тәжірибені талдау
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- білу білімімді жобаларын әзірлеу кезінде тұрғын және қоғамдық ғимараттар: - тұжырымдауға қойылатын талаптар функционалдық-жоспарлық және көлемдік-кеңістіктік ұйымдастыру; - ұсынуға өзіндік сәулеттік-көркемдік бейнесі объект; - графикалық рәсімдеу нобайлық жобасын ресімдеу ережелеріне сәйкес сәулет-құрылыс сызбалар.
- көлемдік-жоспарлау шешімін ескере отырып, көп қабатты тұрғын үйдің өзіндік архитектуралық-көркемдік бейнесін қалыптастыру
- тұрғын үйді жобалаудың құрылыс, конструктивтік және санитариялық-гигиеналық нормаларын қолдану
- сәулет және құрылыс сызбаларын жобалау ережелеріне сәйкес эскиздік жобаны графикалық түрде жасаңыз.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- объектінің функционалдық-жоспарлау және көлемдік-кеңістіктік ұйымдастырылуына қойылатын талаптарды тұжырымдау
- нысанның құрылымдық жүйесі мен технологиясына сәйкес икемді жоспарлау нұсқаларын ұсыну
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- курстық жобалау процесінде студент өзінің жобалық шешімдерін негіздейді, бұл кәсіби қарым-қатынас әдістерін игеруге ықпал етеді. Кейбір жағдайларда авторлық ұжымның жобаны орындауына рұқсат етіледі, бұл оқу топтарында талқылауға, өз көзқарасын дәлелдеуге және қорғауға, сондай - ақ басқа адамның көзқарасын қабылдауға және құрметтеуге мүмкіндік береді.
- жобалау шешімдерін негіздеу
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- ақпаратты өз бетінше жинау қабілеті, қызығушылық мәселесі бойынша ақпаратты талдау және кеңейтілген іздеу, болжамды жобалық шешім қабылдау үшін алынған деректерді өңдеу.
- көппәтерлі құрылымда тұрғын үй жасушаларын әлеуметтік-функционалдық ұйымдастыруға жүйелі тәсілді қолдану
Оқыту әдістері
проблемалық және жобалық - бағдарланған оқыту технологиялары
Клаузура әдісі
оқу-зерттеу қызметінің технологиялары
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Клаузура типологиялық бейнеге | 0-100 |
Аналогтарды талдау | ||
Үлгі қабат жоспары | ||
Еден жоспары қоғамдық қызмет көрсету | ||
2 рейтинг | Бас жоспар | 0-100 |
Қасбеттер, кесу | ||
Орналасу | ||
ГОСТ сәйкес сызбаларды орындау | ||
Қорытынды бақылау | емтихан, курстық жоба | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Практикалық жұмыс | - тапсырмаға сәйкес жұмысты 90-нан 100% - ға дейінгі мерзімде және көлемде орындау; - барлық тапсырмалар тиісті нормативтік талаптарды ескере отырып, сауатты орындалды; - жұмыстарды орындау кезінде білім алушы теориялық материалды білетіндігін, талдай білетіндігін көрсетеді - жұмысты жоғары немесе жақсы деңгейде безендіру эстетикасы; - бұрын алынған дағдылар мен білім жаңашылдық элементтерімен шығармашылықпен қолданылады. | - тапсырмаға сәйкес жұмысты 70-тен 89% - ға дейінгі мерзімде және көлемде орындау; - барлық тапсырмалар тиісті нормативтік талаптарды ескере отырып, сауатты орындалды, бірақ түзету кезінде оңай жойылатын кішігірім қателіктер болуы мүмкін; - жұмысты орындау барысында білім алушы теориялық материалды білетіндігін көрсетіп, талдауға тырысады; - жұмысты жақсы деңгейде безендіру эстетикасы; - бұрын алынған дағдылар мен білім Шығармашылық интерпретациясыз пайдаланылады, Стандартты шешімдер қолданылады. | - тапсырмаға сәйкес жұмысты мерзімінде және 50-ден 69% - ға дейінгі көлемде орындау; - - тапсырмалар тиісті нормативтік талаптарға сүйене отырып орындалды кейбір тапсырмалар дұрыс орындалмады (бірақ 50% - дан аспайды), түзету кезінде жойылатын қателер болуы мүмкін; - жұмыстарды орындау кезінде білім алушы теориялық материал туралы шектеулі білімді көрсетеді; - жұмысты қанағаттанарлық деңгейде ресімдеу эстетикасы; - бұрын алынған дағдылар мен білім Шығармашылық интерпретациясыз пайдаланылады, Стандартты және типтік шешімдер қолданылады. | - жұмысты мерзімсіз және 50-ден кем көлемде орындау%; - жұмыс тапсырмаға сәйкес келмейді; - тапсырманың 50% - дан астамы дұрыс орындалмады; - жұмысты қанағаттанарлықсыз деңгейде ресімдеу эстетикасы; - жұмыста плагиат элементтері бар; - бұрын алған дағдылар мен білім пайдаланылмайды. |
Курстық жоба | 1. Курстық жобаның құрамы мен тақырыбы тапсырмаға толық сәйкес келеді. Жоба элементтерін пысықтау дәрежесі және оларды оқытушымен келісу 90-нан 100% - ға дейін. 2. Жобаның барлық элементтері нормативтік талаптар мен ұсынымдарға сәйкес сауатты орындалған. Қызмет көрсететін көпқабатты тұрғын үйді жобалау мәселелері кешенді, ұтымды және креативті түрде шешілді. Пәтерлерді жоспарлаудың 4-5 оңтайлы нұсқасы жасалды. 3. Архитектуралық-композициялық және функционалдық-жоспарлау шешімі креативті, сауатты, мәнерлі түрде әзірленді және толық көлемде пысықталды, қызмет көрсетілетін көпқабатты тұрғын үйдің типологиясын көрсетеді. 4. Ғимараттардың көлемдік-жоспарлау құрылымына сәйкес сауатты сындарлы шешім ұсынылды, жоба элементтерінде жақсы байқалады. 5. Учаскенің бас жоспары аула аумағының барлық аймақтарын және нормативтік талаптарға сәйкес қоғамдық қызмет көрсету аумақтарын, оның ішінде жол жүру және жаяу жүргіншілер байланыстарын ескере отырып орындалды. 6. Жобаның графикалық берілуі бір стильде, жоғары немесе жақсы | 1. Курстық жобаның құрамы мен тақырыбы тапсырмаға толық сәйкес келеді. Жоба элементтерін пысықтау дәрежесі және оларды оқытушымен келісу 70-тен 89% - ға дейін. 2. Жоба нормативтік талаптарға сәйкес орындалды. Жобаны шамалы түзету кезінде оңай жойылатын 2-3 нормативтік талаптардың шамалы бұзылуына жол беріледі. Қызмет көрсететін көпқабатты тұрғын үйді жобалау мәселелері кешенді және ұтымды шешілді. Пәтерлердің орналасуының 3-4 оңтайлы нұсқасы жасалды. 3. Қоғамдық қызмет көрсету элементтері бар көп қабатты тұрғын үйдің архитектуралық-композициялық және функционалдық-жоспарлау шешімі неғұрлым формальды, типтік тәсілмен сипатталуы мүмкін. Үйдің бейнесі көлемді жоспарлау құрылымының типологиялық ерекшеліктерін толық көрсетпейді. 4. Жобада типтік сындарлы шешім қолданылады. 5. Учаскенің бас жоспары нормативтік талаптарды ескере отырып орындалды. Бас жоспардың өлшемдері мен жалпы шешіміне әсер етпейтін кішігірім қателіктерге жол беріледі. 6. Жобаны жақсы архитектуралық-көркемдік деңгейде қабылдауды қиындатпайтын әртүрлі стильдік әдістерді пайдалана отырып, жобаны графикалық түрде беруге рұқсат етіледі. | 1. Курстық жобаның тақырыбы тапсырмаға толығымен сәйкес келеді. Жоба элементтерін пысықтау дәрежесі және оларды оқытушымен келісу 50-ден 69% - ға дейін. 2. Жоба нормативтік талаптарға сәйкес орындалды. Жобаны шамалы түзету кезінде оңай жойылатын 3-4 нормативтік талаптардың шамалы бұзылуына жол беріледі. Пәтерлер мен қоғамдық қызмет көрсету элементтерінің функционалдық-жоспарлау құрылымы жеткілікті ұтымды шешілмеген. 3. Архитектуралық-композициялық шешім ресми түрде. Жоба техникалық қызмет көрсететін көп қабатты тұрғын үйдің типологиясын ішінара көрсетеді. 4. Жобада жобаның негізгі ниетінің өзгеруіне әсер етпейтін қателіктері бар типтік конструктивті шешім қолданылады. 5. Тұрғын үй нормативтік талаптарды орындай отырып, учаскеде орналасқан, аумақтың функционалдық аймақтары көрсетілмеген, өткелдер бұзылып орындалған жаяу жүргіншілер байланысы жоқ. 6. Жобаны қанағаттанарлық сәулет-көркемдік деңгейде графикалық түрде беруге жол беріледі. | 1.Курстық жобаның тақырыбы тапсырмаға сәйкес келмейді. Жоба элементтерін пысықтау дәрежесі және оларды оқытушымен келісу 50% - дан кем. 2. Жоба түзету кезінде жойылмайтын және жобаны өзгертуді талап ететін нормативтік талаптарды Елеулі бұзушылықтармен орындалды. Объектінің функционалдық-жоспарлау құрылымы мәселелері ұтымсыз шешілді. 3.Архитектуралық-композициялық шешім қызмет көрсететін көп қабатты тұрғын үйдің типологиясын көрсетпейді. 4. Конструктивті схема көлемдік-жоспарлау шешіміне сәйкес келмейді немесе жобада ұсынылмайды. 5. Бас жоспар нормативтік талаптарды ескерусіз орындалды немесе толық жоқ. 6. Жобаның графикалық берілуі қанағаттанарлықсыз сәулет-көркемдік деңгейде орындалды. 7. Жоба плагиат элементтерін толығымен немесе ішінара қамтиды. |
Графикалық Клаузура | Жұмыс тапсырмаға сәйкес орындалды. Тапсырма тақырыбы терең және толық көлемде ашылады. Клаузураның элементтері нормативтерге сәйкес сауатты орындалады, композициялық логикалық және дәйекті түрде орналастырылады. Мәнерлі архитектуралық шешім орта қабатты көппәтерлі тұрғын үйдің типологиясын көрсетеді. Әр түрлі бөлмелері бар пәтерлерді оңтайлы жоспарлаудың 3-4 нұсқасы ұсынылған. Сындарлы шешім тұрғын үй ғимаратының көлемдік-кеңістіктік құрылымына сәйкес сауатты таңдалды, жоба элементтерінде жақсы байқалады. Графикалық техниканың стилистикалық бірлігі толығымен сақталды. Жұмысты жоғары деңгейде безендіру эстетикасы. Тапсырмаларды пысықтау дәрежесі 90-нан 100% - ға дейін. | Жұмыс тапсырмаға сәйкес орындалды. Тапсырма тақырыбы толық көлемде ашылды. Клаузура элементтері сауатты орындалған. Шамалы түзету кезінде оңай жойылатын нормативтік талаптардың бұзылуына жол беріледі. Стандартты, қызықты архитектуралық шешім орта қабатты көппәтерлі тұрғын үйдің типологиясын көрсетеді. Құрылымдық шешім ғимараттың торлы құрылымына сәйкес келеді және жоба элементтерінде байқалады. Клаузура элементтерінің масштабы мен композициялық тұтастығының шамалы бұзылуымен орналасуы. Графикалық әдістердің бірлігі аздап бұзылған. жақсы деңгейдегі жұмыс. Тапсырмаларды пысықтау дәрежесі 70-тен 89% - ға дейін. | Жұмыс тапсырмаға сәйкес орындалды. Тапсырманың тақырыбы көбірек ашылды. Жобаның элементтері негізгі талаптарға сәйкес орындалады. Архитектуралық образ мәнерлі емес, типтік шешім түрінде ұсынылған. Сындарлы шешім толығымен бақыланбайды және жоба элементтеріне сәйкес келеді. Ауқымы мен композициялық тұтастығы бұзылған Клаузура элементтерінің орналасуы, зерттеу тереңдігі жеткіліксіз. Графикалық әдістердің, кескіннің және түсіндірме мәтіннің бірлігі айтарлықтай бұзылған. Жұмысты қанағаттанарлық деңгейде жобалау эстетикасы. Тапсырмаларды пысықтау дәрежесі 50-ден 69% - ға дейін. | Жұмыс тапсырмаға сәйкес келмейді. Элементтердің орналасуы композициялық тұрғыдан дұрыс емес, элементтердің масштабы жоқ, клаузураның мақсаты мен міндеттерін түсіну жоқ. Нормативтік талаптар орындалмады. Архитектуралық сурет көп пәтерлі тұрғын үйдің типологиясына сәйкес келмейді. Сындарлы шешім жоқ. Жұмысты қанағаттанарлықсыз деңгейде жобалау эстетикасы. Тапсырмаларды пысықтау деңгейі 50% - дан аз немесе жұмыс плагиат болып табылады. |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Практикалық сабақтардың тақырыптары
- Тұрғын үйдің әлеуметтік-функционалдық моделіне арналған көлемдік-графикалық клаузура
- Кіріспе дәріс
- Қала құрылысы жағдайын талдау
- Үлгі қабаттың жоспарлау шешімін табу
- Пәтерлердің орналасу нұсқаларын іздеу
- Қызмет көрсететін бірінші қабаттың жоспарлау шешімінің эскизі
- Типологиялық бейнені анықтау қасбеттердің композициялық шешімін іздеу
- Жоспарларды әзірлеу
- Қасбеттерді дамыту
- Кесінділерді Әзірлеу
- Макеті абаттандырылған көп қабатты тұрғын үйдің көлемді-жоспарлау шешімі
- ГОСТ сәйкес сызбаларды жобалау
- 3D түрлерін құру
- Жобалау материалдарын форматта құрастыру
Негізгі әдебиет
- Лисициан М.В., Федяева Н.А. Пронин Е.С. Архитектурное проектирование жилых зданий. – Стереотип. изд. - М.: «Архитектура -С», 2016. – 592 с.
- Нойферт П., Нефф Л. Проектирование и строительство: Дом, квартира, сад. - М.: «Архитектура -С», 2016. – 264 с.
- СП РК 3.02-101-2012 Здания жилые многоквартирные (действующие на 2021 г.)
- СП РК 3.02-107-2014.Общественные здания и сооружения (действующие на 2021 г.)
Қосымша әдебиеттер
- Молчанов В.М. Теоретические предпосылки проектирования жилых зданий: Учеб.пособие. – Ростов н/Д: «Феникс», 2003. – 240 с.
- Адамович В.В., Бархин Б.Г. и др. Архитектурное проектирование общественных зданий: Учеб. для вузов. – М.: Стройиздат, 2007. – 543 с.
- ГОСТ 21.501-2018 Правила выполнения рабочей документации архитектурных и конструктивных решений. Межгосударственный стандарт.
- СН РК 3.02-06-2011. Здания жилые многоквартирные.