Сәулеттік жобалау IX

Гурская Оксана Евгеньевна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Басқа функционалдық және жоспарлау құрылымымен нақты жағдайға сәйкес қайта құру жағдайында қала құрылысы объектілерін жобалаудың практикалық аспектілері. Курстық жобаның тақырыптары: қала алаңын қайта құру; көше құрылыс ансамблін қайта құру; қаланың тарихи бөлігін реконструкциялау; тұрғын үйлерді қайта құру.

Кредиттер саны: 5

Пререквизиты:

  • Сәулеттік жобалау VI

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер
Практикалық жұмыстар 45
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 75
курстық жоба
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны Шығармашылық емтихан – сөйлем

Компонент: ЖОО компоненті

Цикл: Кәсіптік пәндер

Мақсат
  • Әртүрлі функционалдық мақсаттағы қала құрылысы жүйелерін қайта құрудың теориялық және практикалық негіздерін меңгеру.
Міндет
  • фактор бойынша қаланың даму жағдайына жоба алдындағы талдауды жүргізе білу;
  • қайта құру объектісінің проблемаларын анықтау әдістемесін иелену;
  • қайта құру техникасы мен құралдарының кешенін әзірлеуді меңгеру;
  • объектіні функционалдық және жоспарлы қайта құру бойынша ұсыныстарды дайындауды меңгеру;
  • іргелес аумақты жайластырумен қайта құру объектісін дамытудың үш өлшемді шешімін әзірлеуді меңгеру.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • жүйелік көзқарас негізінде объектіні кеңістіктік-уақыттық аспектіде әлеуметтік және функционалдық ұйымдастыруды жүзеге асыру;
  • қайта құру объектісін құрылымдық ұйымдастыру ерекшеліктерін түсіну;
  • реконструкциялау мен жобалаудың заманауи әдістерін меңгеру;
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • жобалау объектісінде мәселені анықтау;
  • объектінің функционалдық-жоспарлау және көлемді-кеңістіктік ұйымдастырылуына қойылатын талаптарды тұжырымдау;
  • кеңістіктің әлеуметтік және функционалдық құрылымын модельдеу;
  • объектінің сәулеттік-көркемдік бейнесін даралау әдісіне ие болу;
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • ақпаратты өз бетінше жинау, талдау және қызықтыратын мәселе бойынша ақпаратты кеңейтілген іздеу, кешенді жобалық шешім қабылдау үшін алынған мәліметтерді өңдеу дағдыларына ие болу;
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • деректер жинағын (әлеуметтанулық, статистикалық, техникалық және т.б.) дербес таңдау әдістемесін және оларды негізді талдауды меңгеруі;
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • жобалау объектісін талдауға қойылатын талаптарды және қала құрылысы жүйесінің элементі ретінде объектіні жобалау міндетін тұжырымдау.
Оқыту әдістері

кіріспе, әңгімелер, слайдтар мен көрнекі құралдар;

аумақты далалық шолу, оқу процесінде студенттерді өз бетінше зерттеу;

тәрбие мәселелерін шешу.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг «Қала құрылысы бөлімін қайта құру» тақырыбына сөйлем. 0-100
Функционалдық аймақтарға бөлу схемасы
Көлік және жаяу жүргіншілер қатынасының схемасы
2  рейтинг Эскиз идеясы 0-100
Қайта құру схемасы
Қорытынды бақылау емтихан, курстық жоба 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Практикалық жұмыс - тапсырмаға сәйкес жұмысты уақытында және 90-нан 100%-ға дейін орындау; - барлық тапсырмалар дұрыс орындалды; - жоғары немесе жақсы деңгейде жұмысты жобалаудың эстетикасы; - бұрын алған дағдылары мен білімдері шығармашылықпен пайдаланылады. - тапсырмаға сәйкес уақытында және 70-тен 89%-ға дейін жұмыстарды орындау; - барлық тапсырмалар дұрыс орындалды, бірақ түзету арқылы оңай түзетілетін болмашы қателер болуы мүмкін; - жұмысты жобалаудың эстетикасын жақсы деңгейде; - бұрын алынған дағдылар мен білімдер шығармашылық интерпретациясыз пайдаланылады, стандартты шешімдер қолданылады. - тапсырмаға сәйкес уақытында және 50-ден 69%-ға дейінгі көлемде жұмыстарды орындау; - кейбір тапсырмалар қате орындалды (бірақ 50%-дан көп емес), түзетуге болатын қателер болуы мүмкін; - қанағаттанарлық деңгейде жұмысты жобалаудың эстетикасы; - бұрын алынған дағдылар мен білімдер шығармашылық интерпретациясыз пайдаланылады, стандартты және стандартты шешімдер қолданылады. - жұмысты мерзімінде және 50%-дан аз көлемде орындау; - жұмыс тапсырмаға сәйкес келмесе; - тапсырманың 50%-дан астамы қате орындалған; - қанағаттанарлықсыз деңгейде жұмысты жобалаудың эстетикасы; - шығармада плагиат элементтері бар; - бұрын алынған дағдылар мен білімдер пайдаланылмайды.
Шығармашылық емтихан – сөйлем Тапсырмаға сәйкес жұмыс аяқталды. Тапсырманың тақырыбы терең және толық қамтылған. Сөйлемнің элементтері композициялық жағынан дұрыс, логикалық және жүйелі түрде орналастырылған. Графикалық әдістердің, кескіндердің және түсіндірме мәтіннің стильдік бірлігі толық сақталған. Шығарманың безендірілуінің эстетикасы жоғары деңгейде. Тапсырмалардың орындалу дәрежесі 90-нан 100%-ға дейін. Тапсырмаға сәйкес жұмыс аяқталды. Тапсырманың тақырыбы толық қамтылған. Масштабты және композициялық тұтастықты аздап бұзған сөйлем элементтерінің орналасуы. Графикалық техниканың, кескіндердің және түсіндірме мәтіннің бірлігі аздап бұзылған. Шығарманың эстетикасы жақсы деңгейде. Тапсырмалардың орындалу дәрежесі 70-89% құрайды. Тапсырмаға сәйкес жұмыс аяқталды. Тапсырманың тақырыбы көбірек қамтылған. Сөйлем элементтерінің орналасуында масштаб пен композициялық тұтастық бұзылған, өңдеу тереңдігі жеткіліксіз. Графикалық техниканың, кескіндердің және түсіндірме мәтіннің бірлігі айтарлықтай бұзылған. Шығарманың эстетикасы қанағаттанарлық деңгейде. Тапсырмалардың орындалу дәрежесі 50-ден 69%-ға дейін. Жұмыс тапсырмаға сәйкес келмейді. Элементтердің орналасуы композициялық жағынан дұрыс емес, элементтердің масштабының жетіспеушілігімен және тармақтың мақсаты мен міндеттері туралы түсінік жоқ. Шығарманың безендірілуінің эстетикасы қанағаттанарлықсыз деңгейде. Тапсырмалардың орындалу дәрежесі 50%-дан төмен немесе жұмыс плагиат болып табылады.
Курстық жоба 1. Курстық жобаның құрамы мен тақырыбы тапсырмаға толық сәйкес келеді. Жоба элементтерінің өңделу дәрежесі және олардың оқытушымен келісімі 90-нан 100%-ға дейін. 2. Жобаның барлық элементтері нормативтік талаптар мен ұсыныстарға сәйкес дұрыс толтырылды. Әртүрлі функционалдық-жоспарлау құрылымдары бар нақты жағдайға негізделген қайта құру жағдайында қала құрылысы объектілерін жобалау мәселелері кешенді, ұтымды және шығармашылық түрде шешілді. 3. Қала құрылысы жүйелерін қайта құрудың теориялық және практикалық негіздері игерілді. Сәулеттік, композициялық және функционалдық жоспарлау шешімі сауатты, мәнерлі әзірленіп, толық көлемде әзірленді.4. Жобаның графикалық көрсетілімі сол стильде, жоғары немесе жақсы сәулеттік-көркемдік деңгейде жасалған. 1. Курстық жобаның құрамы мен тақырыбы тапсырмаға толық сәйкес келеді. Жоба элементтерінің өңделу дәрежесі және олардың оқытушымен келісімі 70-89% құрайды. 2. Жоба нормативтік талаптарға сәйкес жүзеге асырылды. Жобаға шамалы түзетулер енгізу арқылы оңай жойылатын 2-3 нормативтік талаптардың шамалы бұзылуына жол беріледі. 3. Қайта салынған қала құрылысы учаскесінің сәулеттік-композициялық шешімін неғұрлым формалды тәсілмен сипаттауға болады. 4. Жобаны қабылдауға кедергі келтірмейтін әртүрлі стилистикалық әдістерді қолдана отырып, жақсы сәулеттік-көркемдік деңгейде жобаны графикалық түрде ұсынуға рұқсат етіледі. 1. Курстық жобаның тақырыбы тапсырмаға толық сәйкес келеді. Жоба элементтерінің өңделу дәрежесі және олардың оқытушымен келісімі 50-ден 69%-ға дейін. 2. Жоба нормативтік талаптарға сәйкес жүзеге асырылды. Жобаға шамалы түзетулер енгізу арқылы оңай жойылатын 2-3 нормативтік талаптардың шамалы бұзылуына жол беріледі. Мүмкін, қаланы қайта құру нысанының функционалдық-жоспарлау құрылымы жан-жақты және ұтымды шешілмеген шығар. 3. Қала құрылысы бөлімшесінің сәулеттік-композициялық шешімі формальды болып табылады. 4. Жобаның қанағаттанарлық сәулеттік-көркемдік деңгейде графикалық көрсетіліміне рұқсат етіледі. 1. Курстық жобаның тақырыбы тапсырмаға сәйкес келмейді. Жоба элементтерінің даму дәрежесі және олардың оқытушымен келісімі 50%-дан төмен. 2. Жоба реттеу кезінде түзетілмейтін және жобаны түбегейлі өзгертуді талап ететін нормативтік талаптардың елеулі бұзылуымен аяқталды. Нысанның функционалдық және жоспарлау құрылымының мәселелері ұтымды шешілмеген. 3. Қала құрылысы бөлімшесінің сәулеттік-композициялық шешімі қайта құру объектілерінің типологиялық ерекшеліктерін көрсетпейді. 4. Жобаның графикалық тұсаукесері қанағаттанарлықсыз сәулеттік-көркемдік деңгейде орындалды. 5. Жоба толығымен немесе ішінара плагиат элементтерін қамтиды.
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Практикалық сабақтардың тақырыптары
  • Кіріспе дәріс
  • Клаусура
  • Жағдайды талдау
  • Жазық орналасу
  • Көлемді орналасу
  • Ғимараттың ғарыштық-жоспарлау құрылымының құрамы
  • Іздеу опциялары
  • Қарындашпен қайта құру объектісінің жоспарлау құрылымын әзірлеу
  • М 1:500 бойынша бас жоспарды әзірлеу
  • Аумақты және қайта құру объектісін аймақтарға бөлу, жоспарлау құрылымының нобайы
  • Жақын аумақты қайта құру және жайластыру объектісінің жоспарларын әзірлеу
  • Таблеткадағы материалдардың орналасуы, планшеттерге сурет салу
  • Макет әзірлеу
  • Иллюстративті және ілеспе материалды дайындау
  • Жобалар көрмесі
Негізгі әдебиет
  • Козлов М.В. Теория градостроительства: Учебное пособие. (2-е издание, дополненное). - Алматы, 2021. - 182с.
  • Крашенинников А.В. Сценарное проектирование городской среды // Architecture and Modern Information Technologies. – 2017. – №4(41). – С. 242-256 [Электрондық ресурс]. – Қол жеткізу режимі: http://marhi.ru/AMIT/2017/4kvart17/18_krasheninnikov/index.php (өтініш берілген күні: 27.09.2022).
  • KAZGOR. Проекты. – Алматы: Издательство «Basbaqan», 2019. – 368 с.
Қосымша әдебиеттер
  • Лавров В.А. Методика реконструкции городов, М., «Стройиздат», 1975
  • Лавров В.А. «Реконструкция крупных городов», М., «Стройиздат», 1972;
  • Белоусов В.Н., Бочарова Н.Н. и др., «Реконструкция центров исторических городов», М., «Стройиздат», 1987;
  • Беккер А.Ю., Щенков А.С. «Современная городская среда и архитектурное наследие». М., «Стройиздат», 1986.
  • Сосновский В.А. «Планировка городов», учебное пособие, М., «Высшая школа», 1988;
  • Моисеев Ю.М., Шимко В.Т. «Общественные центры», учебное пособие, М., «Высшая школа», 1987;
  • Крашенинников А.В. «Жилые кварталы», учебное пособие», М., «Высшая школа», 1988;
  • Миловидов Н.Н., Орловский Б.Я. «Жилые здания», учебное пособие», М., «Высшая школа», 1987;
  • Новаковский М. "Транспорт и проектирование центра города", М., "Стройиздат",1978
  • Людмирская Р.Г., Поцешковская И.В. «Реконструкция объектов градостроительного наследия», учебное пособие, Ростов-на-Дону, «Феникс», 2007;