Әлеуметтану
Сипаттама: Әлеуметтану қоғамды әлеуметтік қоғамдастықтардың жұмыс істеуінің ажырамас жүйесі деп санайды, осы қоғамдастықтар арасындағы қарым-қатынасты зерттейді, сонымен қатар қоғамдағы адамдардың мінез-құлқын зерттейді және түсіндіреді. Әлеуметтану әлеуметтік нормаларды, құндылықтарды, рөлдерді, мәртебелерді, артықшылықтарды, қоғамдық пікірді зерттейді - біз "әлеуметтік өмір"деп атайтынымыз.
Кредиттер саны: 2
Пререквизиты:
- Адам. Қоғам. Құқық. Мектеп курсы
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 7.5 |
Практикалық жұмыстар | 15 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 15 |
СӨЖ | 22.5 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | жазбаша емтихан |
Компонент: Міндетті компонент
Цикл: Жалпы білімдік пәндер
Мақсат
- Студенттерде әлеуметтану ғылым ретінде, социологиялық теорияның дамуы, әлеуметтік зерттеулердің әдістері мен практикалық қолданылуы, негізгі салалық әлеуметтанулық теориялар және оларды қолдану туралы алғашқы жүйелендірілген түсінік қалыптастыру.
Міндет
- Макро - және микросоциологиялық тәсілдер негізінде әлемдегі әлеуметтік өзгерістердің динамикасы туралы түсінікті қалыптастыру. - Заманауи ұйымда тиімді жұмыс істей білуді қалыптастыру. - Негізгі әлеуметтік ұғымдармен, тұжырымдамалармен, теориялармен танысу. - Қолданбалы әдістерді меңгеру және әлеуметтік зерттеуді ұйымдастыру. - Әлеуметтік ойлауға, алған білімдерін іс жүзінде қолдана білуге үйрету.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Әлеуметтану саласында ойлау мәдениеті мен ой-өрісі кең жоғары білімді тұлғаны қалыптастыруға ықпал ететін базалық білімді меңгереді
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Басқа адамдардың көзқарастарын бағалауға, құрметтеуге үйрену.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Күнделікті, кәсіби, қоғамдық қызметті жүзеге асырудың әлеуметтік-мәдени жағдайларын бағалай алады. Қазақстанның барлық халықтарының мәдени құндылықтары мен дәстүрлеріне төзімділік пен құрмет сезімін қалыптастыру, өз ұстанымын білдіру және негіздеу, өзіндік дәлелдер құру, қорытындыларды салыстыру, тұжырымдау, қалыптастыру қабілетіне ие.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Төзімділік пен құрметке негізделген тұлғааралық және мәдениетаралық коммуникацияға қабілетті. Көпшілік алдында сөйлеу, аргументация, ғылыми дискуссияны жүргізу қабілетті
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- Кәсіби және жеке өсуге ұмтылу, күнделікті кәсіби қызметке және магистратурада білімін жалғастыруға қажетті жаңа білім алу дағдыларын меңгеру
Оқыту әдістері
Оқу сабақтарын өткізу кезінде мынадай білім беру технологияларын пайдалану көзделеді - интерактивті дәріс (оқытудың келесі белсенді түрлерін қолдану: атқарушы (басқарылатын) пікірталас немесе әңгімелесу; модерация; слайдтарды немесе оқу фильмдерін көрсету; ми шабуылы; мотивациялық сөйлеу); - берілген шарттар негізінде әртүрлі жағдайлардың даму сценарийлерін құру; - ақпараттық-коммуникациялық (мысалы, қолданбалы бағдарламалардың кәсіби пакеттерін пайдалана отырып, компьютерлік сыныптағы сабақтар); - іздеу-зерттеу (оқу үрдісінде студенттердің өзіндік зерттеу қызметі); - оқу міндеттерін шешу.
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Дәріс жазбалары | 0-100 |
Семинар жұмысы және СӨЖ | ||
Коллоквиум және бақылау жұмысы | ||
2 рейтинг | Дәріс жазбалары | 0-100 |
Семинар жұмысы және СӨЖ | ||
Коллоквиум және бақылау жұмысы | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
ауызша жауап | Материалды талдау, салыстыру арқылы сұрақтарға толық, жан-жақты жауап беріледі. | Толық егжей-тегжейлі жауап берілді, бірақ материалды талдау және салыстыру қолданылмады, толық емес жауап берілді. | Жауаптар толық емес, логикалық қателер бар | Жауаптары дұрыс емес, логикалық қателер, тапсырмалар орындалмаған |
бақылау жұмысы, шарттар бойынша диктант | Барлық теориялық сұрақтарға дұрыс және толық жауаптар беріледі; Материал логикалық жүйелілікті сақтай отырып сауатты берілген; Сыни тұрғыдан ойлау қабілеттерін көрсетті. Шарттары дұрыс жазылған. | Барлық теориялық сұрақтарға дұрыс, бірақ толық емес жауаптар берілді, тапсырманың мағынасын өзгертпейтін қателіктер жіберілді; тапсырма орындалды, бірақ шамалы теориялық қате жіберілді; мәселенің талдауы жоқ, материал логикалық жүйелілікті сақтай отырып сауатты берілген. Барлық сұрақтар дұрыс, толық жауаптар берілмеді. Барлық анықтамаларға жауап берілмейді. (70-89%) | Теориялық сұрақтарға жауаптар дұрыс, бірақ толық емес, тұжырымдарда қателіктер бар, мәселенің талдауы жоқ; Практикалық тапсырма толық орындалмаған; Материал сауатты берілген, бірақ логикалық жүйелілік бұзылған. Барлық анықтамаларға жауап берілмейді. (50-69%) | Сұрақтардың жауаптарында өрескел қателер бар немесе толтырылғандардың жартысынан азы; Практикалық тапсырма орындалмады; Жауапты баяндау барысында терминологиялық, логикалық, мағыналық қателер жіберіліп, материалды баяндау логикасы бұзылған. Барлық анықтамаларға жауап берілмейді. (0-49%) |
Коллоквиум | Сұрақтарға 90-100% дұрыс жауап. Жеке және топтық жұмыста дағдыларын көрсетті. | Жұмыста сұрақтарға 70-89% дұрыс жауаптар берілген. Жеке және топтық жұмыста дағдыларын көрсетті. | Жұмыста сұрақтарға 50-69% дұрыс жауаптар берілген. Жеке немесе топтық жұмыста көрсеткен дағдылары. | Сұрақтарға 00-49% дұрыс жауап. Жеке немесе топтық жұмыс дағдылары жоқ. |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Әлеуметтік әлемді түсінудегі әлеуметтану Әлеуметтануға кіріспе
- Әлеуметтану теорияларына кіріспе Әлеуметтанулық теория
- Әлеуметтанулық зерттеулер Әлеуметтанулық зерттеу дизайны
- Әлеуметтік құрылым және қоғамның стратификациясы Қоғам, теңдік және теңсіздік
- Әлеуметтену және бірегейлік Индивид пен қоғам арасындағы қарым-қатынас
- Отбасы және қазіргі заман Отбасы кроссмәдени және тарихи перспективада
- Девиация, қылмыскерлік және әлеуметтік бақылау Девиация мен әлеуметтік бақылау
- Дін, мәдениет және қоғам Дін: негізгі түсініктер
- Этнос және ұлт әлеуметтануы Әлеуметтік-этникалық қауымдастықтар
- Білім және әлеуметтік теңсіздік Жаһандық перспективадағы білім беру
- Масс-медиа, технологиялар және қоғам Әлеуметтік жүйедегі бұқаралық ақпарат пен бұқаралық коммуникациялар
- Экономика, жаһандану және еңбек Тарихи перспективадағы экономикалық даму
- Денсаулық және медицина Денсаулық және медицинаны зерттеудің әлеуметтанулық бағыты
- Халық, урбанизация және қоғамдық қозғалыстар Жаңғыру және урбанизация
- Әлеуметтік өзгерістер: жаңа әлеуметтанулық пікір-таластар Әлеуметтік өзгеріс
Негізгі әдебиет
- 1. Дэвид Бринкерхоф, Роуз Уейтс, Сюзан Ортега «Әлеуметтану негіздері» (Essentials of Sociology). – Алматы: Ұлттық аударма бюросы, 2018. – 464 б. 2. Джордж Ритцер, Джеффри Степницки «Әлеуметтану теориясы» (Sociological Theory). – Алматы: Ұлттық аударма бюросы, 2018. – 856 б. 3. Дэвид Г. Майерс, Жан М. Туенж «Әлуеметтік психология» (Social Psychology). 12-басылым. – Алматы: Ұлттық аударма бюросы, 2018. – 648 б. 4. Роббинс Стивен, Джадж Тимати «Ұйымдық мінез-құлық негіздері», Алматы 2019, - 488 б. 5. Клаус Шваб «Төртінші индустриялық революция» (The Fourth Industrial Revolution). – Алматы: Ұлттық аударма бюросы, 2018. – 200 б.
Қосымша әдебиеттер
- 1. Элиот Аронсон «Көпке ұмтылған жалғыз. Әлеуметтік психологияға кіріспе» (The social animal) Алматы: Ұлттық аударма бюросы, 2018. – 408 2. Светлана Тер-Минасова «Тіл және мәдениетаралық коммуникация» (Язык и межкультурная коммуникация). – Алматы: Ұлттық аударма бюросы, 2018. – 320 б. 3. Патрисия Уоллейс «Интернет психологиясы», Алматы, 2019, - 392 б. 4. Стивен Кови «Жасампаз жандардың 7 дағдысы», Алматы, 2019, - 432 б. 5. Пинкер Стивен «Тіл – инстинкт», Алматы, 2019 – 576 б. 6. Токаев К. «Сындарлы қоғамдық диалог – Қазақстаның тұрақтылығы мен өркендеуінің негізі.» Мемлекет Басшысының 2019 жылғы 2 қыркүйектегі Қазақстан халқына Жолдауы. 7. Биекенов К.У., Биекенова С.К., Кенжакимова Г.А. Социология: Уч.пособие. – Алматы: Эверо,2016. – 584с. 13. Социология. Основы общей теории: учебник / Под ред. Г.В. Осипов, Л.Н. Москвичев. - 2-е изд., испр. и доп. - М.: Норма, 2015. - 912 с. 8. Macionis J. Society: The Basics. Pearson, 2016. 9. Giddens A., Sutton Ph. Sociology. Wiley Academic, 2017 10. Abdiraiymova G.S., Burkhanova D.K. Social structure of society and middle class: textbook / Almaty: Qazaq University, 2015. – 44p. 11. Abdiraiymova G.S., Burkhanova D.K. Sociology of youth / Textbook. – Almaty: Qazaq university, 2016. – 98p.