Бухгалтерлік есеп теориясы мен әдістемесі
Сипаттама: "Бухгалтерлік есеп теориясы мен әдіснамасы" пәні бухгалтерлік есептің теориялық негіздері мен әдіснамалық тәсілдерін терең зерттеуге бағытталған. Бағдарлама бухгалтерлік есептің негізгі аспектілерін, оның тарихи дамуын, тұжырымдамалық негіздерін, әдіснамасын, нормативтік реттеуін және қазіргі заманғы үрдістерін қамтиды. Теория мен тәжірибені біріктіруге ерекше назар аударылады, сондай-ақ бухгалтерлік есеп әдіснамасын әртүрлі экономикалық жағдайларда қолдану және сыни талдау дағдыларын дамыту көзделеді.
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Бухгалтерлік есеп
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 15 |
Практикалық жұмыстар | 30 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 75 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны |
Компонент: ЖОО компоненті
Цикл: Базалық пәндер
Мақсат
- Магистранттарға бухгалтерлік есептің теориялық және әдіснамалық негіздерін терең түсінуді қалыптастыру, сондай-ақ күрделі есептік мәселелерді шешу мен қаржылық ақпаратты талдау дағдыларын дамыту.
Міндет
- Бухгалтерлік есептің тарихи дамуы мен эволюциясын зерттеу.
- Бухгалтерлік есептің тұжырымдамалық негіздері мен әдіснамалық қағидаларын меңгеру
- Бухгалтерлік есептің ұлттық және халықаралық деңгейдегі нормативтік реттелуін зерттеу.
- Бухгалтерлік есеп әдіснамасын сыни тұрғыдан талдау және қолдану дағдыларын дамыту.
- Бухгалтерлік есеп саласындағы заманауи үрдістер мен инновациялармен таныстыру.
- Теориялық білімді практикалық дағдылармен ұштастырып, есептік міндеттерді шешуді үйрету.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- шығармашылық, даралық және креативтілік көрсете отырып, оқу үдерісіне белсенді қатысу;
- аудиториялық сабақтардың барлық түрлеріне қатысу (дәрістер, практикалық сабақтар);
- «пән бойынша тапсырмаларды орындау және тапсыру» кестесі бойынша жұмысты уақытында орындау және тапсыру;
- жұмысты уақытында орындау және тапсыру;
- дәлелді себеппен жіберілген аудиториялық сабақтарды құжатпен растау;
- оқытушы көрсеткен уақытта жіберілген барлық сабақтарды өтеу;
- сабаққа кешікпеу;
- оқытушыға құрметпен қарау;
- мінез-құлық мәдениетін сақтау
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- интерактивті дәріс (оқытудың келесі белсенді түрлерін қолдану: атқарушы (басқарылатын) пікірталас немесе әңгімелесу; модерация; слайдтарды немесе оқу фильмдерін көрсету; ми шабуылы; мотивациялық сөйлеу);
- берілген шарттар негізінде әртүрлі жағдайлардың даму сценарийлерін құру;
- ақпараттық-коммуникациялық (мысалы, қолданбалы бағдарламалардың кәсіби пакеттерін пайдалана отырып, компьютерлік сыныптағы сабақтар);
- іздеу-зерттеу (оқу үрдісінде студенттердің өзіндік зерттеу қызметі);
- оқу міндеттерін шешу
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- қашықтықтан оқыту - жеке бағытталған (мысалы, тірек-қимыл аппараты бұзылған студенттер үшін экрандағы пернетақтаны және ақпаратты енгізудің балама құрылғыларын пайдалану;
- есту қабілеті нашар студенттер компьютерлік техниканы, аудио жабдықтарды, видео жабдықтарды, электронды тақтаны оқитын оқу аудиториясына арналған жабдықтар);
- пәнге бағытталған (мақсатты қалыптастыру процесі, яғни мақсаттар оқушылардың ісәрекетінде көрінетін олардың нәтижелері арқылы қалыптасады);
- оқу материалын жасауға көмектесу үшін ұйымдастырылған студенттермен қосымша жеке кеңестер мен сабақтар өткізу
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Бухгалтерлік есептің тарихи дамуы мен эволюциясын біледі.
- Бухгалтерлік есептің тұжырымдамалық негіздері мен әдіснамалық қағидаларын түсінеді.
- Бухгалтерлік есептің ұлттық және халықаралық деңгейдегі нормативтік реттелуін біледі.
- Бухгалтерлік есеп саласындағы заманауи үрдістер мен инновацияларды түсінеді.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- Бухгалтерлік есептің әдіснамалық қағидаларын күрделі есептік мәселелерді шешуде қолдана алады.
- Қаржылық есептілікті дайындау және талдау үшін нормативтік құжаттарды пайдалана алады.
- Бухгалтерлік есеп әдіснамасын пайдаланып, қаржылық ақпаратты талдай және түсіндіре алады.
- Теориялық білімді практикалық дағдылармен үйлестіріп, есептік міндеттерді шеше алады.
Оқыту әдістері
Талдау нәтижелері мен есептік шешімдерді есептер, презентациялар және баяндамалар түрінде тиімді ұсына алады.
Бухгалтерлік есеп мәселелері бойынша пікірталастарда өз көзқарасын дәлелді түрде қорғай алады.
Командалық жұмыста белсенді қатысып, есептік шешімдерді әзірлеу және іске асыру бойынша бірлескен жобаларда жұмыс істей алады.
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Подготовка презентации, эссе | 0-100 |
Решение задач, разбор практических ситуаций | ||
Решение задач, разбор практических ситуаций | ||
Тестирование | ||
Коллоквиум | ||
2 рейтинг | Подготовка доклада, решение задач | 0-100 |
Решение задач, деловая игра | ||
Решение задач, разбор практических ситуаций | ||
Тестирование | ||
Коллоквиум | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Тапсырманың түріне байланысты әртүрлі жұмыс түрлері 5-тен 30 балға дейін бағаланады. Бұл ретте, балл санына қарамастан, оларды қою кезінде бағалауда мынадай критерийлерге сәйкес 100% шкала пайдаланылады Есептер шығару | 90-100% - дық баға жұмыстардың тамаша орындалуы кезінде, яғни толық (егжей-тегжейлі түсіндірмелермен және есептеулер мәдениетімен), түпнұсқа және дұрыс жауаптар және жұмыстың жоғары сапалы ресімделуі болған кезде, сондай-ақ курстың мазмұны бойынша сұрақтарға толық, дұрыс жауап берілген кезде қойылады | 70-80-89% баға курстың мазмұны бойынша сұрақтарға дұрыс және дұрыс жауаптар болған кезде, бақылау жұмыстарын сауатты орындаған кезде, бірақ жоғарыда аталған белгілердің кез келгені болмаған кезде қойылады, мысалы: егжей-тегжейлі есептеулер немесе түсініктемелер, сапалы ресімдеу | 60-69% - дық баға курстың мазмұны бойынша сұрақтарға жауаптарда жекелеген дәлсіздіктер болған кезде және бақылау жұмыстарын орындау кезінде немесе қағидаттық емес сипаттағы өзіндік жұмысқа ескертулер болған кезде (тізімдемелер, арифметикалық сипаттағы кездейсоқ қателер, грамматикалық қателер) қойылады; 50-59% - дық баға жауаптарда және бақылау жұмыстарында сұрақтардың жеткіліксіз түсінілгенін куәландыратын және тақырыптық материалдарға қосымша жүгінуді талап ететін дәлсіздіктер мен қателер болған жағдайларда қойылады | 40-49% - дық баға бақыланатын тақырып бойынша елеулі қателер мен білімдегі олқылықтар болған кезде қойылады; 30-39% - дағы баға орындалған бақылау жұмыстарында тек жекелеген оң сәттер болған кезде және курстың мазмұны бойынша сұрақтарға берілген жауаптар болған кезде қойылады; 20-29% - дағы баға орындалған бақылау жұмыстарында оң сәттер толық болмаған кезде және курстың мазмұны бойынша сұрақтарға берілген жауаптар болған кезде қойылады; 0-19% - дағы баға абайсыз жазбалар, дұрыс емес сонымен қатар, жауаптар сауатсыздықтың немесе зерттелетін тақырыпқа және жалпы тақырыпқа этикалық емес көзқарастың қандай да бір көріністерімен бірге жүреді |
Доклад дайындау | жүйелік теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергенін және тез әрекет ету қабілетін көрсетеді | күшті теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, логикалық және дәйекті түрде мәнін, құбылыстары мен процестерін түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін көрсетеді, бірақ сонымен бірге мұғалімнің өз бетінше немесе шамалы түзетуімен түзететін маңызды емес қателіктер жібереді | таяз теориялық білімді көрсетеді, құбылыстар мен процестерді талдаудың нашар қалыптасқан дағдыларын, дәлелді қорытынды жасай алмайтындығын және мысалдар келтіре алмайтындығын көрсетеді, монологиялық сөйлеуді, терминологияны, логиканы және презентация дәйектілігін жете білмейді, мұғалім түзеткен кезде ғана түзете алатын қателіктер жібереді | пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдаудың қалыптаспаған дағдыларын көрсетеді, дәлелді қорытынды жасай алмайды және мысалдар келтіре алмайды, монологиялық сөйлеуді нашар меңгергендігін көрсетеді, терминологияны білмейді, презентацияның қисындылығы мен дәйектілігінің жоқтығын көрсетеді, тіпті мұғалім түзете алмайтын қателіктер жібереді, сабаққа жауап беруден бас тартады |
Емтихан (қорытынды бақылау) | Курстың теориялық мазмұны толық игерілді, олқылықтарсыз игерілген материалмен жұмыс істеудің қажетті практикалық дағдылары қалыптастырылды, оқу бағдарламасында көзделген барлық оқу тапсырмалары орындалды, олардың орындалу сапасы максимумға жақын балл санымен бағаланды | Курстың теориялық мазмұны толығымен игерілді, олқылықтарсыз, игерілген материалмен жұмыс істеудің кейбір практикалық дағдылары жеткіліксіз қалыптасқан, оқу бағдарламасында қарастырылған барлық оқу тапсырмалары орындалған, олардың ешқайсысының орындалу сапасы минималды балл санымен бағаланбаған, тапсырмалардың кейбір түрлері қателіктермен орындалған. | Курстың теориялық мазмұны ішінара игерілген, бірақ олқылықтар маңызды емес, игерілген материалмен жұмыс істеудің қажетті практикалық дағдылары негізінен қалыптасады, оқу бағдарламасында қарастырылған оқу тапсырмаларының көпшілігі орындалады, кейбір орындалған тапсырмаларда қателер болуы мүмкін. | Курстың теориялық мазмұны игерілмеген, қажетті практикалық жұмыс дағдылары қалыптаспаған, орындалған оқу тапсырмаларында өрескел қателіктер бар, Курс материалында қосымша өзіндік жұмыс оқу тапсырмаларын орындау сапасының айтарлықтай артуына әкелмейді. |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Бухгалтерлік есептің тарихи дамуы o Бухгалтерлік есептің ежелгі заманнан қазіргі уақытқа дейінгі эволюциясы
- Бухгалтерлік есептің даму кезеңдері және олардың жіктелуі Бухгалтерлік есептің негізгі даму кезеңдері
- Есептік парадигмалар және олардың эволюциясы Есептік парадигмалар ұғымы және олардың түрлері
- Бухгалтерлік есептің тұжырымдамалық негіздері Бухгалтерлік есептің негізгі концепциялары мен қағидаттары
- Бухгалтерлік есептің әдіснамалық қағидалары Бухгалтерлік есеп әдіснамасы: элементтері мен әдістері
- Бухгалтерлік есептің нормативтік реттелуі Ұлттық бухгалтерлік есеп стандарттары
- Бухгалтерлік есептің институционалдық ортасы: экономикалық, құқықтық, саяси ортаның ықпалы Экономикалық ортаның бухгалтерлік есепке әсері
- Бухгалтерлік есеп модельдерінің жіктелуі: континенталды, англо-американдық, латынамерикалық, исламдық, интернационалдық Негізгі бухгалтерлік есеп модельдерінің сипаттамасы
- Бухгалтерлік есеп теориясы Бухгалтерлік есепке теориялық тәсілдер
- Есептік теорияны қалыптастырудың жаңа тәсілдері: әлеуметтік, этикалық, бихевиористік, құрылымдық, коммуникациялық Әлеуметтік есептік теория
- Бухгалтерлік ғылым теориясының дамуының есептік практикаға әсері Теория мен практика байланысы
- Ұйымның есеп саясаты Есеп саясаты ұғымы және мазмұны
- Қаржылық есептілік: теориялық және әдіснамалық аспектілер Қаржылық есептіліктің құрамы мен құрылымы
- Қаржылық есептілікті талдау Қаржылық есептілікті талдау әдістері
- Бухгалтерлік есептегі инновациялар Қазіргі заманғы үрдістер мен инновациялар
Негізгі әдебиет
- Вандина, О. Г. Теория бухгалтерского учета : учебное пособие / О. Г. Вандина. — Армавир : Армавирский государственный педагогический университет, 2019. — 122 c. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/85913.html
- Свистунов, А. В. Бухгалтерский учет: теоретические основы и практика : учебно-методическое пособие / А. В. Свистунов. — Саратов : Ай Пи Эр Медиа, 2019. — 127 c. — ISBN 978-5-4486-0791-2. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/86334.html
- Анциферова, И. В. Бухгалтерский финансовый учет : учебник / И. В. Анциферова. — Москва : Дашков и К, 2017. — 558 c. — ISBN 978-5-394-01988-3. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/85144.html
- Гутковская, Е. А. Бухгалтерский учет : учебное пособие / Е. А. Гутковская. — Москва : Российский университет транспорта (МИИТ), 2021. — 48 c. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/122090.html
- Бухгалтерский учет : учебное пособие / Е. Р. Антышева, О. А. Банкаускене, Н. Л. Вещунова [и др.] ; под редакцией Н. Г. Викторовой. — Санкт-Петербург : Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого, 2019. — 251 c. — ISBN 978-5-7422-6355-5. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/83324.html
Қосымша әдебиеттер
- Анциферова, И. В. Бухгалтерский финансовый учет : практикум / И. В. Анциферова. — Москва : Дашков и К, 2018. — 556 c. — ISBN 978-5-394-01102-3. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/85153.html
- Матвеева, И. Г. Бухгалтерский учет : учебно-методическое пособие для практических занятий / И. Г. Матвеева, Д. А. Аристова, Т. М. Гаврилюк. — Москва : Российский университет транспорта (МИИТ), 2021. — 67 c. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/115831.html
- Мелехина, Т. И. Практикум по бухгалтерскому учету : учебное пособие / Т. И. Мелехина. — Москва : Московский гуманитарный университет, 2017. — 104 c. — ISBN 978-5-907017-09-2. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/74735.html
- Курс по бухгалтерскому учету / . — Новосибирск : Сибирское университетское издательство, Норматика, 2017. — 119 c. — ISBN 978-5-4374-0844-5. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/65162.html
- Свистунов, А. В. Бухгалтерский учет: теоретические основы и практика : учебно-методическое пособие / А. В. Свистунов. — Саратов : Ай Пи Эр Медиа, 2019. — 127 c. — ISBN 978-5-4486-0791-2. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/86334.html