Активтерді бағалау және портфельді басқару технологиялар

Абдрахманова Жаннур Сериковна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Курс кәсіпорынның (бизнестің) қаржылық активтерінің жалпы теориялық негіздерін, кәсіпорынды (бизнесті) бағалауды және қаржылық активтер портфелін басқаруды зерттеуге арналған. Онда кәсіпорынның (бизнестің) құнын бағалаудың әртүрлі тәсілдері, атап айтқанда: пайдалы, шығынды, салыстырмалы тәсілдер қарастырылады. Курстың маңызды бөлігі аталған тәсілдер бойынша есептеу тапсырмаларын қамтиды.

Кредиттер саны: 6

Пререквизиты:

  • Қаржы

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 30
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 90
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны Билет бойынша емтихан тапсыру

Компонент: ЖОО компоненті

Цикл: Кәсіптік пәндер

Мақсат
  • материалдық және қаржылық активтерді бағалау, сондай-ақ тәуекел мен табыстылықтың оңтайлы теңгеріміне қол жеткізу үшін бағалы қағаздар портфелін қалыптастыру және оны басқару саласында іргелі теориялық білім беру және практикалық дағдыларды қалыптастыру
Міндет
  • Магистранттарды активтерді бағалаудың тұжырымдамалық негіздерімен және әдістемелік әдістерімен таныстыру
  • бағалы қағаздар портфельдерінің әртүрлі түрлерін басқарудың қазіргі заманғы принциптері мен әдістерін зерттеу;
  • Магистранттарға бағалы қағаздар портфелін басқарудың заманауи мәселелерін, оның ішінде инвестициялық портфельдердің кірістілігі мен тәуекелділік көрсеткіштерін анықтауға, бағалы қағаздар портфелін басқару сапасын бағалауға қатысты мәселелерді талдау және бағалау дағдыларын беру.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • Кәсіпорынның (кәсіпорынның) бағалауының пәні мен міндеттері
  • белгілі бір нарықта белгілі бір уақытта оған әсер ететін факторларды ескере отырып, объектінің құнын ақшалай түрде анықтау процесі
  • қаржылық активтерді бағалау принциптері
  • қаржылық активтер портфелін басқару
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Дағдыларды меңгеру: материалдық және қаржылық құндылықтарды бағалау; бағалау процесін ақпараттық қамтамасыз ету; тәуекел жағдайында бағалау және басқару әдістері мен құралдарын пайдалану.
  • Дағдылар: инвестициялық портфельдердің кірістері мен тәуекелдерін бағалау; қазіргі заманғы портфолио теориясының негізгі қағидаларын тәжірибеде қолдану; және оңтайлы инвестициялық портфельдерді құру.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • әртүрлі меншік түріндегі кәсіпорындардың, ұйымдардың, ведомстволардың және т.б. қаржылық есеп берудегі қаржылық, бухгалтерлік және басқа да ақпаратты талдау және түсіндіру, алынған ақпаратты бизнесті бағалау және активтер портфелін қалыптастыру үшін пайдалану мүмкіндігі
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • ЖОО-да ғылыми зерттеулер жүргізуге және "активтерді бағалау және портфельді басқару технологиясы" пәнін оқытуды жүзеге асыруға мүмкіндік беретін әлеуметтік-экономикалық ақпаратты меңгеру; кәсіби қарым-қатынас дағдыларының болуы, өз ойларын ауызша және жазбаша түрде дұрыс және қисынды ресімдеу активтерді бағалау және инвестициялық басқару процесінде коммуникативтік міндеттерді шешу үшін заманауи техникалық құралдар мен ақпараттық технологияларды пайдалана алады.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • заманауи ақпараттық технологияларды тарта отырып, ақпараттық-талдамалық және ақпараттық-библиографиялық жұмыс жүргізе білу; докторантурада күнделікті кәсіби қызмет пен білім беруді жалғастыру үшін қажетті білімді кеңейту және тереңдету дағдыларының болуы
Оқыту әдістері

Курста слайдтарды немесе оқу фильмдерін бөлшектеу арқылы интерактивті дәрістер, пікірталас немесе әңгіме, берілген шарттар негізінде әртүрлі жағдайлардың сценарийлерін құру, практикалық тапсырмаларды орындау, тапсырмалар мен әртүрлі жағдайларды шешу, сондай-ақ магистранттардың өзіндік іздеу-зерттеу қызметі қолданылады

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Кәсіпорындардың (Бизнестің) құнын бағалау: мәні, мақсаттары, бағалау принциптері. 0-100
Кәсіпорынның (Бизнестің) құнын бағалаудың ақпараттық базасы.
Кәсіпорынның (Бизнестің) құнын бағалауға кіріс тәсілі.
Доходный подход к оценке стоимости приедприятия (бизнеса). Решение задач
Бірінші аралық бақылау
2  рейтинг Кәсіпорынның (Бизнестің) құнын бағалауға шығынды тәсіл. 0-100
Кәсіпорынның (Бизнестің) құнын бағалауға салыстырмалы тәсіл.
Кәсіпорын (бизнес) құнының қорытынды шамасын шығару. Бизнес құнын бағалау туралы есеп.
Қаржылық активтер бағалау объектісі ретінде.
Қаржылық активтер портфелін басқару
Екінші аралық бақылау
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Тапсырманың түріне байланысты әр түрлі жұмыс түрлері 15-тен 30 балға дейін бағаланады. Бұл ретте, балл санына қарамастан, оларды қою кезінде бағалауда мынадай критерийлерге сәйкес 100% шкала пайдаланылады: 90-100% - дық баға жұмыстардың өте жақсы орындалуы кезінде, яғни толық (егжей-тегжейлі түсіндірмелермен және есептеулер мәдениетімен), түпнұсқа және дұрыс жауаптар және жұмыстың жоғары сапалы ресімделуі болған кезде, сондай-ақ курстың мазмұны бойынша сұрақтарға толық, дұрыс жауап берілген кезде қойылады 70-80-89% баға курстың мазмұны бойынша сұрақтарға дұрыс және дұрыс жауаптар болған кезде, бақылау жұмыстарын сауатты орындаған кезде, бірақ жоғарыда аталған белгілердің кез келгені болмаған кезде қойылады, мысалы: егжей-тегжейлі есептеулер немесе түсініктемелер, сапалы ресімдеу 60-69% баға курстың мазмұны бойынша сұрақтарға жауаптарда жекелеген дәлсіздіктер болған кезде және бақылау жұмыстарын орындау кезінде немесе қағидаттық емес сипаттағы өз бетінше жұмысқа ескертулер болған кезде қойылады (тізімдемелер, арифметикалық сипаттағы кездейсоқ қателер, грамматикалық қателер); * 50-59% - дағы баға жауаптарда және бақылау жұмыстарында дәлсіздіктер болған жағдайларда қойылады және тақырыптық материалдарға қосымша жүгінуді талап ететін мәселелерді түсінбейтіндігін көрсететін қателер; 40-49% - дағы баға бақыланатын тақырып бойынша елеулі қателіктер мен білімдегі олқылықтар болған кезде қойылады • * 30-39% - дағы баға орындалған бақылау жұмыстарында тек жекелеген оң сәттер болған кезде және курстың мазмұны бойынша сұрақтарға берілген жауаптар болған кезде қойылады • * 20-29% - дағы баға орындалған бақылау жұмыстарында және ұсынылған жауаптарда оң сәттер толық болмаған кезде қойылады курстың мазмұны бойынша сұрақтарға; * 0-19% балл кездейсоқ жазбалар, дұрыс емес жауаптар, сонымен қатар, сауатсыздықтың немесе зерттелетін тақырыпқа және жалпы тақырыпқа этикалық емес көзқарастың қандай да бір көріністерімен бірге жүретін жағдайларда қойылады
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Кәсіпорындардың (Бизнестің) құнын бағалау: мәні, мақсаттары, бағалау принциптері
  • Кәсіпорынның (Бизнестің) құнын бағалаудың ақпараттық базасы
  • Кәсіпорынның (Бизнестің) құнын бағалауға кіріс тәсілі
  • Кәсіпорынның (Бизнестің) құнын бағалауға шығынды тәсіл
  • Кәсіпорынның (Бизнестің) құнын бағалауға салыстырмалы тәсіл
  • Кәсіпорын (бизнес) құнының қорытынды шамасын шығару
  • Қаржылық активтер бағалау объектісі ретінде
  • Қаржылық активтер портфелін басқару
Негізгі әдебиет
  • Землянский О., Бусов В., Федотова М. Оценка стоимости активов и бизнеса. Учебник. – М.: Юрайт, 2018. – 522 с.
  • Пупенцова, С.В. Основы оценки активов и бизнеса: СПб : Издательство Политехнического университета, 2017. - URL: http://biblioclub.ru/index.php?page=book&id=363044
  • Новичкова О.А., Тагирова А.В., Носов А.В. Оценка стоимости бизнеса и финансовых активов: Пенза: РИО ПГАУ, 2019 г.-206 с.
  • Винокур И.Р., Цветкова А.В. Портфельный подход к управлению активами. //Вестник ПНИПУ. Социально-экономические науки. 2017. №4. 234-245 с.
  • Зарубина Е.В. Система управления портфелем финансовых активов в организации. //Молодой ученый. Экономика и управление. №48 (286), ноябрь, 2019 г.
  • Дрожжин Д.Н. От стратегии компании к управлению портфелями активов и проектов. //Вестник ПМСОФТ, №11, 2015 г.
Қосымша әдебиеттер
  • 1. IPR SMART http://www.iprbookshop.ru 2. ScienceDirect - http://www.sciencedirect.com. 3. EBSCO Discovery Service (EDS) - http://search.ebscohost.com