Машинажасау өндірісін жобалау
Сипаттама: Пән өндірістік процестерді құру және оңтайландыру әдістері мен әдістерін, сондай-ақ машина жасаудағы жабдықтар мен технологиялық желілерді жобалауды зерттейді. Студенттер машина жасауда қолданылатын дизайн негіздерін үйренеді, сонымен қатар оларды жақсарту және оңтайландыру мақсатында қолданыстағы өндірістік процестерді талдайды. Осы пәнді оқу нәтижесінде студенттер машина жасауда инженерлік дағдыларды игереді және осы саладағы техникалық білімдерін дамытады.
Кредиттер саны: 8
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 30 |
Практикалық жұмыстар | 30 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 60 |
СӨЖ | 120 |
курстық жоба | |
Қорытынды бақылау нысаны | |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны |
Компонент: ЖОО компоненті
Цикл: Кәсіптік пәндер
Мақсат
- Бар цехтерді өзгерту немесе жаңа цехтердің жобасын дайындай, технологиялық жабдықтарды орналастыра білу және ең ұтымды жобалық шешімдерлі қабылдай алу.
Міндет
- Құрылыс салалардағы және машинажасау өндірісіндегі жалпы міндетерді білуі шарт, жобалау негіздерін, өндірісті орналастыру және механикалық-құрастыру цехін құрастыру, цехтің орнығуын, ғимараттар салу ережелерін және жабдықты орналастыру жобасын нақтылы оқу. Негізгі қорек көздерін, желдету тәсілдерін жобалау кезінде ескеріп, цехті құрастырғанда жабдықтың орналасқаны бойынша түзетулер жасай алу.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Пәнді оқу нәтижесінде студенттер капиталды құрастыруды жүргізетін салалар мен машинажасау салаларының алдында ұрған мәселелерді білуі керек; жобалық жұмыстың ұйымдастырылуын анық ұсыну керек; өндірісті ұйымдастыру мен цехтарды құру қағидаларын, механикалық құрастырылған өндіріс цехтарын жобалау бойынша жалпы ережелерін білуі қажет; жабдықтарды орналастыру мен құрастыру жоспарларын құру қағидаларын, қндірістік ғимараттар мен негізгі бағыттар және оларды жобалаудың ерекшеліктері жайлы анық ойлап бүлуі керек.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Әр түрлі жобалау тәсілдері кезінде бұйымды дайындау еңбек сыйымдылығы мен білдек сыйымдылығы, цехтың есептек бағдарламаларын анықтау бойынша технологиялық есептеме жүргізу қабілеті; цехтағы ірі әрі бөлшекті аудан мөлшері мен жабдықтар, қызметкерлер санын есептей білу.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Жоғары сапалы бұйым шығару мен аздаған шығындармен және қазіргізаман технологиялық жабдықтарын қолдануды қамтамасыз ететін, жұмыс жасап тұрған өндірісті түрлендіру немесе жаңадан құрастыру мақсатымен, машинажасаушы-технологқа механикалық құрастырылған өнідірісті жобалау мәселелерін жақсы білген жөн.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Әлемдік тәжірибеге жету есебінде ҚР машинадасауды жаңа деңгейге көтеру маңызды міндет болып отыр. Өндірістік процесстерді басқару құралдары мен азіргі заман жабдықтарын қолданатын өндірістерді түрлендіруге ерекше назар аударылады
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- Цех өндірісін ұйымдастыру бойынша тиімді шешімдер қабылдай білу; әрбір жабдық бірлігінде және өндірістік ғимараттарда механикалық құрастырылған цехтарды орналастыру бойынша ұтымды шешімдер қабылдау;жобалық шешімдердіе техникалық-экономикалық тәсілдеріне меңгеру мен энергияның негізгі түрлеріне мұқтаждықты анықтай білу.
Оқыту әдістері
проблемалық және жобалық-бағдарлы оқыту технологиясы; оқу-зерттеу қызметінің технологиясы; коммуникативтік технологиялар (дискуссия, пресс-конференция, ми шабуылы, оқу пікірсайыстары және басқа да белсенді формалар мен әдістер)); кейс әдісі (жағдайды талдау); білім алушылар іскерлік, рөлдік, имитациялық ойындарға қатысатын ойын технологиялары; ақпараттық-коммуникациялық (оның ішінде қашықтықтан білім беру) технологиялар.
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Практикалық қорғау | 0-100 |
Лекциялық сауалнама | ||
Аралық тестілеу | ||
Курстық жұмысты қорғау | ||
Қорытынды бақылау | курстық жоба | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Практикалық жұмысты орындау | Қажетті әрекеттер тізбегін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық көлемде орындау; жауаптағы барлық жазбаларды, кестелерді, суреттерді, сызбаларды, графиктерді және есептеулерді дұрыс және дәл толтырады; талдауды дұрыс орындап, ұсыныстар жасау. | "Өте жақсы" бағасына қойылатын талаптарды орындады, бірақ 2-3 кемшіліктер жіберілді. Білім алушының сұрақтарға жауабы 5-ке жауапқа қойылатын негізгі талаптарды қанағаттандырады, бірақ жаңа жағдайда білімді қолданбай, бұрын зерттелген материалмен және басқа пәндерді оқу кезінде игерілген материалмен байланысты пайдаланбай берілген | Жұмысты толық орындамады, бірақ практикалық жұмыс көлемінің кем дегенде 50% - ы, бұл дұрыс нәтижелер мен қорытындылар алуға мүмкіндік береді; жұмыс барысында қателіктер жіберілді | Жұмысты толық орындамады немесе жұмыстың орындалған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде бағдарламаның талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетеді. |
Аралық тестілеу | 100-90% дұрыс жауаптар | 89-70% дұрыс жауаптар | 69-50% дұрыс жауаптар | 49-0% дұрыс жауаптар |
Емтихан | 1. Барлық теориялық сұрақтарға дұрыс және толық жауаптар берілді; 2. Материал логикалық дәйектілікті сақтай отырып сауатты баяндалған | 1. Барлық теориялық сұрақтарға дұрыс, бірақ толық емес жауаптар берілді, елеусіз қателіктер немесе дәлсіздіктер жіберілді; 2. Материал логикалық дәйектілікті сақтай отырып, дұрыс баяндалған. | 1. Теориялық сұрақтарға жауаптар негізінен дұрыс, бірақ толық емес, тұжырымдардағы дәлсіздіктер мен логикалық қателіктер жіберілді; 2. Материал сауатты ұсынылған, бірақ логикалық реттілік бұзылған. | 1. Теориялық сұрақтарға жауаптарда өрескел қателер бар; 2Жауапта грамматикалық, терминологиялық қателіктер жіберілді, логикалық реттілік бұзылған. |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Кіріспе
- Бастапқы деректерді дайындау және жобалау тәртібі
- Цехты жобалауға тапсырма, оның құрамы
- Негізгі өндірістік процестерді құру принциптері мен құрылымы
- Механикалық жинау цехтарының механикалық учаскелерін жобалау
- Құрастыру учаскелерін жобалау
- Цехтың қосалқы жүйелерін жобалау
- Көлік жүйесі
- Бұйымдардың сапасын бақылау жүйесі
- Жұмысшылардың еңбегін қорғау жүйесі
- Автоматты және автоматтандырылған учаскелерді жобалау
- Цехтың орналасу жоспарын құрастыру
- Өндірістік ғимараттар
- Жабдықтың орналасу жоспарларын әзірлеу
- Жобаның арнайы бөліктерін жобалауға арналған тапсырмаларды әзірлеу және механикалық құрастыру өндірісі жобаларының технологиялық бөлігінің техникалық-экономикалық тиімділігі
Негізгі әдебиет
- 1 Лопухов Ю.И. Основы проектирования механосборочных цехов. Учебное пособие. Для студентов специальности 5В071200 «Машиностроение» / ВКГТУ. - Усть-Каменогорск, 2013. - 140 с. 2 Лопухов Ю.И. Основы проектирования механосборочных цехов: Методическое пособие к практическим занятиям для студентов специальности 5В071200 «Машиностроение», специализация «Технология машиностроения, металлорежущие станки и инструменты» /ВКГТУ. - Усть-Каменогорск, 2013. - 50 с. 3 Лопухов Ю.И. Основы проектирования механосборочных цехов: Методическое пособие по выполнению курсовой работы для студентов специальности 5В071200 «Машиностроение», специализация «Технология машиностроения, металлорежущие станки и инструменты» /ВКГТУ. - Усть-Каменогорск, 2013. - 60 с. 4 Проектирование участков и цехов автоматизированных машиностроительных производств / А.Г.Схиртладзе, В.П. Вороненко, В.А. Егоров и др. - Пенза: Изд-во Пензенского ГУ, 2009. - 427с. http://www.lib.ektu.kz/CGI/irbis64r_plus/cgiirbis_64_ft.exe?C21COM=F&I21DBN=POLN_FULLTEXT&P21DBN=POLN&Z21ID=&S21CNR=5 https://www.ektu.kz/researchlibrary/newarrival.aspx https://kazneb.kz/
Қосымша әдебиеттер
- 1 Мельников Г.Н., Вороненко В.П. Проектирование механосборочных цехов. – М.: Машиностроение, 1990. 2 Мамаев В.С., Осипов Е.Г. Основы проектирования машиностроительных заводов. – М.: Машиностроение, 1974. 3 Волцкевич Л.И. и др. Комплексная автоматизация производства. – М.: Машиностроение, 1983. 4 Майоров С.А., Орловский Г.В., Халкинов С.Н. Гибкое автоматическое производство. – М.: Машиностроение, 1985. 5 Проектирование машиностроительных заводов. Справочник в 6-ти томах./Под ред. Ямпольского Е.С. – М.: Машиностроение, 1976. http://www.lib.ektu.kz/cgi/irbis64r_15/cgiirbis_64.exe?LNG=&C21COM=F&I21DBN=BOOCU&P21DBN=POLN