Энергияны сұйықтықтар мен газдар арқылы тарату жүйелері

Есеркегенова Бекзат Жамбылқызы

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Пән жұмыс принциптерін, сұйық және газ тәрізді жұмыс ортасының көмегімен энергияны беретін және түрлендіретін жүйелердің құрылымы мен есебін зерттейді. Өнеркәсіпте, көлікте, құрылыста және басқа салаларда қолданылатын гидравликалық және пневматикалық жүйелерге назар аударылады.

Кредиттер саны: 6

Пререквизиты:

  • Физика

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 30
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 90
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны жазбаша емтихан

Компонент: ЖОО компоненті

Цикл: Базалық пәндер

Мақсат
  • техникалық, өндірістік және көлік-машина жасау кешендерінде пайдаланылатын энергия берудің гидравликалық және пневматикалық жүйелерінің жұмыс принциптері, есептеу, жобалау, пайдалану және диагностикасы бойынша теориялық білім мен практикалық дағдыларды қалыптастыру, сондай-ақ білім алушыларда жабдықтарды таңдау, жұмыс процестерін талдау және осындай жүйелердің сенімді, қауіпсіз және энергия тиімді жұмысын қамтамасыз ету бойынша құзыреттерді дамыту.
Міндет
  • Гидро және пневмодинамика заңдарын, қысымды, ағынды, ағынның сипаттамаларын және энергия шығынын қоса алғанда, Сұйықтықтар мен газдардың энергияны беруінің физикалық негіздерін зерттеу. Сорғылар, компрессорлар, жетек цилиндрлері, гидро және пневматикалық дистрибьюторлар, реттеуші және қауіпсіздік құрылғылары сияқты гидравликалық және пневматикалық жүйелер элементтерінің жіктелуін, дизайнын, жұмыс принципін және мақсатын меңгеру. Қысым, ағын, қуат, тиімділік, магистральдар мен жұмыс сұйықтықтарын/газдарды таңдауды қоса алғанда, гидравликалық және пневматикалық жүйелердің параметрлерін есептеу дағдыларын қалыптастыру. Сенімділік, қауіпсіздік, энергия тиімділігі және стандарттау талаптарын ескере отырып, гидравликалық және пневматикалық схемаларды жобалау және құрастыру әдістерін зерттеу.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • Сұйықтықтар мен газдар арқылы энергияны берудің физикалық негіздерін, соның ішінде гидродинамиканың, термодинамиканың және пневмодинамиканың негізгі заңдарын білу. Сорғылар, компрессорлар, гидравликалық цилиндрлер, ауа қозғалтқыштары, дистрибьюторлар, клапандар, сүзгілер және резервуарлар сияқты гидравликалық және пневматикалық жүйелердің негізгі элементтерінің жұмыс принциптері мен мақсаттарын түсіну. Өнеркәсіптік, көліктік, мобильді және автоматтандырылған жабдықтарда қолданылатын әртүрлі энергия беру жүйелерінің жіктелуін, сипаттамаларын және қолдану салаларын білу.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Жүйелердің параметрлерін есептеу кезінде гидро және пневмодинамика заңдарын қолданыңыз: қысым, ағын жылдамдығы, ағын жылдамдығы, қысымның жоғалуы, қуат және тиімділік. Жабдықты (сорғыларды, компрессорларды, сүзгілерді, дистрибьюторларды, дроссельдерді, құбырларды және жұмыс сұйықтықтарын/газдарды) таңдау кезінде кәсіби әдістер мен нормативтік-техникалық құжаттарды қолданыңыз. Әр түрлі мақсаттағы технологиялық жүйелерде гидравликалық және пневматикалық жетектердің жұмыс режимдерін инженерлік есептеулер мен талдауды орындау.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Гидравликалық және пневматикалық жүйелердің құрылымдық шешімдерін, схемаларын, элементтері мен параметрлерін тиімділік, ресурс, сенімділік, қауіпсіздік және қуат тұтыну тұрғысынан сыни тұрғыдан бағалау. Артықшылықтарды, шектеулерді, экономикалық және операциялық факторларды талдай отырып, жабдықтар мен техникалық шешімдердің әртүрлі нұсқаларын салыстырыңыз. Қолдану жағдайларына байланысты жүйенің компоненттерін (сорғылар, компрессорлар, дистрибьюторлар, клапандар, сүзгілер, құбырлар, жұмыс сұйықтықтары мен газдар) таңдау бойынша дәлелді тұжырымдар мен ұсыныстар жасаңыз.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • Кәсіби терминологияны, белгілерді, халықаралық және ұлттық стандарттарды қолдана отырып, ақпаратты ауызша және жазбаша түрде сауатты және техникалық тұрғыдан дұрыс баяндау. Жабдықты таңдауды, есептеу параметрлерін, схемалық шешімдерді және пайдалану, жаңарту және диагностика бойынша ұсыныстарды қоса алғанда, инженерлік шешімдерді негіздеу. Тыңдау, дәлелдеу және сындарлы диалог дағдыларын көрсете отырып, топтық жұмыстарға және техникалық талқылауларға, оның ішінде зертханалық, практикалық және жобалық тапсырмаларды орындау кезінде қатысу.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • Гидравликалық және пневматикалық жабдықтарды өндірушілердің дерекқорларын қоса алғанда, оқу құралдарынан, нормативтік материалдардан, анықтамалықтардан, каталогтық және цифрлық көздерден ғылыми-техникалық ақпаратты табу, талдау және сыни бағалау. Жүйелердің параметрлері мен принциптерін өз бетінше игеру үшін заманауи бағдарламалық және цифрлық құралдарды (инженерлік модельдеу, Симуляторлар, виртуалды зертханалар, мультимедиялық көздер) пайдалану. Жеке оқу қажеттіліктерін дербес анықтау, кәсіби даму мақсаттарын тұжырымдау және оқытудың жеке траекторияларын жоспарлау.
Оқыту әдістері

Диагностика, техникалық қызмет көрсету және типтік ақаулар

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Әр студентке рейтингке жеке тапсырма беріледі 0-100
2  рейтинг Әр студентке рейтингке жеке тапсырма беріледі 0-100
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
В соответствии с 8 разделом "Политика оценивания учебных достижений обучающихся" АП НАО «ВКТУ» 029-III-2022 Академическая политика НАО «ВКТУ имени Д. Серикбаева» "Өте жақсы" (90-100%) — студент толық білімге ие, практикалық мәселелерді шешу үшін теорияны қолдана алады, есептеулерді қатесіз орындайды, тәуелсіз шешім қабылдау пен бастаманы көрсетеді. "Жақсы" (70-89%) — материал жеткілікті көлемде игерілген, есептеулер мен қорытындыларда елеусіз қателіктер жіберілген, студент өз бетінше жұмыс істей алады. "Қанағаттанарлық" (50-69%) — білім шектеулі, есеп айырысу мәселелерін шешуде қателіктер жіберіледі, мұғалімнің көмегі қажет. "Қанағаттанарлықсыз" (50% — дан аз) - материал игерілмеген, тапсырмалар орындалмаған, студент білімді өз бетінше қолдана алмайды.
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • 1
  • 1
  • Пәнге кіріспе
  • Гидро және пневмодинамиканың физикалық негіздері
  • Энергия беру жүйелеріндегі жұмыс орталары
  • Гидравликалық сорғылар және олардың жіктелуі
  • Компрессорлар және сығылған ауа көздері
  • Гидравликалық және пневматикалық цилиндрлер (жетектер)
  • Таратушылар, клапандар, реттегіштер және дроссельдер
  • Құбыр жүйелері және қосылым элементтері
  • Тығыздау және сүзу жүйелері
  • Пневматикалық және гидравликалық жетектер
  • Автоматтандыру жүйелері, датчиктер және бақылау-өлшеу аспаптары
  • Энергияны үнемдейтін және ресурстарды үнемдейтін технологиялар
  • Гидравликалық және пневматикалық схемаларды жобалау ерекшеліктері
Негізгі әдебиет
  • Introduction to Hydraulics and Pneumatics — авторы S. Ilango и V. Soundararajan; ISBN 9788120344068; PHI Learning, 2011.
  • Лепешкин А.В., Михайлин А.А. «Гидравлические и пневматические системы» — Учебник, Изд-во ИНФРА-М, 2023.
  • Артемьева Т.В. «Гидравлика, гидромашины и гидропневмопривод»: Учебное пособие. М.: Академия, 2007.
  • Fluid Power: Hydraulics and Pneumatics — 4-е издание; учебник вводного уровня по гидравлике и пневматике.
Қосымша әдебиеттер
  • Hydraulics and Pneumatics: A Technician's and Engineer's Guide (Andrew Parr) — изд-во Elsevier, 3-е издание.
  • Introduction to Hydraulics and Pneumatics (S. Ilango, V. Soundararajan) — PHI Learning, 2011.
  • Hydraulics and Pneumatics Systems Operations and Troubleshooting — практическое руководство.